G2F

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:44, 6 mar 2011
Tebe (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011
Tebe (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F. Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F.
 +
 +Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB.
 +
 +Format pliku G2F:
 +<pre>
 +$0000 - Screen_Width = [32, 40, 48]
 +$0001 - bit 0..2 Pixel = [1,2,4]
 + bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2)
 +
 +$0002 - Charsets_�Count
 +$0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data
 +
 +(Charsets_�Count+1)*1024 - Charsets Data
 +
 +30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets
 + bit 7 newFnt
 +
 +$500 bytes - Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)
 +$400 bytes - PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3)
 +
 +$200 bytes - Player0 DATA
 +$200 bytes - Missile0 DATA
 +
 +$200 bytes - Player1 DATA
 +$200 bytes - Missile1 DATA
 +
 +$200 bytes - Player2 DATA
 +$200 bytes - Missile2 DATA
 +
 +$200 bytes - Player3 DATA
 +$200 bytes - Missile3 DATA
 +
 +$800 bytes - Smask
 +
 +240*290 bytes - Sprajt
 +240*290 bytes - SprajtX
 +
 +$100 bytes - 5th_Player[0..255]
 + 5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3]
 + bit6 = 0 - DLI MODE
 + 1 - DLI+ MODE
 +
 + bit7 = 0 - GED+ MODE
 + 1 - GED+ disabled badlines MODE
 +
 +240*24 bytes - Raster program
 +
 +30 bytes - Graphics Mode = [1,2,4,255]
 +
 +210 bytes - unused
 +
 +16 bytes - [0..15]
 + raster_ofset = [0]-8
 +
 +1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR
 +
 +$500 - Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)
 +
 +1 bytes - unused
 +
 +3 bytes - Video_Chipset [0..2]
 + [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE
 + [1] = color map cell width
 + [2] = color map cell height
 +
 +48*240 bytes - VBXE color map
 +
 +1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR
 +
 +30*Screen_Width bytes - Invers2 Data (DLI+ mode)
 +
 +30 bytes - Table2 Data
 +
 +128 bytes - Charset limitations
 +
 +240*2 bytes - Raster line offset program
 +
 +1 bytes - unused
 +</pre>
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Emulacja]] [[Kategoria:Emulacja]]
[[Kategoria:Formaty plików]] [[Kategoria:Formaty plików]]

Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011

Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu Graph2Font. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F.

Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB.

Format pliku G2F:

$0000			- Screen_Width = [32, 40, 48]
$0001			- bit 0..2	Pixel = [1,2,4]
			  bit 3..7	Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2)

$0002			- Charsets_�Count
$0003..30*Screen_Width	- Screen, Invers Data

(Charsets_�Count+1)*1024	- Charsets Data

30 bytes		- bit 0..6	Table with Charsets
                          bit 7		newFnt

$500 bytes		- Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)
$400 bytes		- PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3)

$200 bytes		- Player0 DATA
$200 bytes		- Missile0 DATA

$200 bytes		- Player1 DATA
$200 bytes		- Missile1 DATA

$200 bytes		- Player2 DATA
$200 bytes		- Missile2 DATA

$200 bytes		- Player3 DATA
$200 bytes		- Missile3 DATA

$800 bytes		- Smask

240*290 bytes		- Sprajt
240*290 bytes		- SprajtX

$100 bytes		- 5th_Player[0..255]
			  5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3]
					bit6 =	0 - DLI MODE
						1 - DLI+ MODE

					bit7 =	0 - GED+ MODE
						1 - GED+ disabled badlines MODE

240*24 bytes		- Raster program

30 bytes		- Graphics Mode = [1,2,4,255]

210 bytes		- unused

16 bytes		- [0..15]
			  raster_ofset = [0]-8

1 bytes			- CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR

$500			- Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)

1 bytes			- unused

3 bytes			- Video_Chipset [0..2]
			  [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE
			  [1] = color map cell width
			  [2] = color map cell height

48*240 bytes		- VBXE color map

1 bytes			- CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR

30*Screen_Width bytes	- Invers2 Data (DLI+ mode)

30 bytes		- Table2 Data

128 bytes		- Charset limitations

240*2 bytes		- Raster line offset program

1 bytes			- unused

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools