MUZ (format pliku)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 18:23, 17 sie 2011
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
Format pliku używany przez program Soundtracker.
offset | długość | opis |
$0000 | $0006 | identyfikator: 'Music ' |
$0006 | $0001 | wersja programu np. $07 = 0.7 |
$0007 | ... | dane 32 instrumentów |
... | ... | dane patternów |
... | ... | dane songu |
[Edytuj]
Dane instrumentów
Każdy instrument składa się z następujących pól:
- $00 - nr instrumentu
- $01 - długość obwiedni głośności instrumentu
- $02 - zapętlenie obwiedni głośności instrumentu
- $03 - znieksztalcenie (AUDCx)
- $04... - kolejne bajty obwiedni głośności
- $xx - długość obwiedni częstotliwościowej instrumentu
- $xx+1 - zapętlenie obwiedni częstotliwościowej instrumentu
- $xx+2 - ?
- $xx+3... - kolejne bajty obwiedni częstotliwościowej instrumentu
[Edytuj]
Dane patternów
Dane patternów zaczynają się pojedynczym bajtem określającym ich ilość.
- $00 - ilość patternów
- $01... - definicje kolejnych patternów
Każdy pattern zawiera dane na wszystkich 4 kanałów POKEYa naraz i tworzy następującą strukturę:
- $01 - nr patternu
- $02 - długość patternu
- $03 - tempo
- $04 - wartość wpisywana do rejestru kontroli AUDCTL
- $05... - definicje ścieżek dla 4 kanałów POKEYa
Każda ścieżka składa się z pól:
- $00 - długość ścieżki
- $01... - dane ścieżki
TODO: opisać komendy patternu
[Edytuj]
Dane songu
Opis songu tworzy następującą strukturę:
- $00 - zapętlenie songu
- $01 - długość songu
- $02... - dane songu
TODO: opisać komendy songu