AG3
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:24, 11 maj 2014 Sikor (Dyskusja | wkład) (poprawienie wielkości danych) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:11, 12 maj 2014 Sikor (Dyskusja | wkład) (opis formatu) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Pełna nazwa to '''Additional Graphics 3''', format pliku programu [[Graphics 3 Planner]]. | Pełna nazwa to '''Additional Graphics 3''', format pliku programu [[Graphics 3 Planner]]. | ||
==Opis== | ==Opis== | ||
- | Rozszerzony o dodatkowe dane format [[SG3]]. Opis wskazuje na dodatkowe elementy.<br> | + | Rozszerzony o dodatkowe dane format [[SG3]]. Opis wskazuje na dodatkowe elementy (opis według kolejności).<br> |
- | - informacja o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty)<br> | + | * informacja o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty) |
- | - informacja o obrazku/autorze na końcu pliku (przydatne na party - informacja dołączona na końcu pliku, scalona z obrazkiem, max 800 bajtów, program wyświetlający po prostu wczytuje dane bez tych ustawień)<br> | + | * wyróżnik pliku (1 bajt w formie znaku): |
- | - długość 244 (lub 244+800 bajtów max)<br> | + | ** N - brak dalszych informacji |
+ | ** S - short info | ||
+ | ** I - info | ||
+ | ** A - animacja | ||
+ | ** F - przyszłe zastosowania | ||
+ | * długość 245 (lub 245+dodatkowe) bajtów | ||
+ | Wyróżniki: | ||
+ | * '''N''' - wskazuje na brak dodatkowych informacji, kończy plik, długość pliku 245 bajtów | ||
+ | * '''S''' - czyli krótkie info, 40 bajtowa informacja tekstowa na końcu pliku, długość pliku 285 bajtów | ||
+ | * '''I''' - info, informacja opisowa, podzielona na bloki: | ||
+ | ** 240 bajtów danych | ||
+ | ** 4 bajty kolorów w kolejności rejestrów 708, 709, 710 i 712 | ||
+ | ** wyróżnik '''I''' - 1 bajt | ||
+ | ** 40 bajtów infa (tożsame z wyróżnikiem '''S''') | ||
+ | ** 1 bajt informujący o ilości 120 bajtowych bloków opisu (od 1 do 3) | ||
+ | ** bloki dodatkowych opisów - 120, 240 lub 360 bajtów<br> | ||
+ | W sumie długość pliku wyniesie 406, 526 lub 646 bajtów | ||
+ | * '''A''' - animacja (w opracowaniu) | ||
+ | * '''F''' - "future", do dodatków, jeszcze nie sprecyzowane (prawdopodobnie szerokość obrazu, wysokość, inne - w opracowaniu) | ||
+ | ==Po co są wyróżniki?== | ||
+ | Celem zastosowania takiego formatu jest wykorzystanie plikó w niestandardowy sposób. Dzięki opisowi w pliku prace dołączane "na compo" mogą zawierać w sobie opis, a zapis ich na końcu danych nie wpływa na wyświetlanie. Można za ich pomocą kodować dodatkowe opcje (na przykład w animacjach ilość klatek i czas przełączania - równie dobrze może być z nich slideshow). | ||
==Zobacz też== | ==Zobacz też== | ||
* [[SG3]] | * [[SG3]] |
Wersja z dnia 17:11, 12 maj 2014
Pełna nazwa to Additional Graphics 3, format pliku programu Graphics 3 Planner.
Spis treści |
Opis
Rozszerzony o dodatkowe dane format SG3. Opis wskazuje na dodatkowe elementy (opis według kolejności).
- informacja o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty)
- wyróżnik pliku (1 bajt w formie znaku):
- N - brak dalszych informacji
- S - short info
- I - info
- A - animacja
- F - przyszłe zastosowania
- długość 245 (lub 245+dodatkowe) bajtów
Wyróżniki:
- N - wskazuje na brak dodatkowych informacji, kończy plik, długość pliku 245 bajtów
- S - czyli krótkie info, 40 bajtowa informacja tekstowa na końcu pliku, długość pliku 285 bajtów
- I - info, informacja opisowa, podzielona na bloki:
- 240 bajtów danych
- 4 bajty kolorów w kolejności rejestrów 708, 709, 710 i 712
- wyróżnik I - 1 bajt
- 40 bajtów infa (tożsame z wyróżnikiem S)
- 1 bajt informujący o ilości 120 bajtowych bloków opisu (od 1 do 3)
- bloki dodatkowych opisów - 120, 240 lub 360 bajtów
W sumie długość pliku wyniesie 406, 526 lub 646 bajtów
- A - animacja (w opracowaniu)
- F - "future", do dodatków, jeszcze nie sprecyzowane (prawdopodobnie szerokość obrazu, wysokość, inne - w opracowaniu)
Po co są wyróżniki?
Celem zastosowania takiego formatu jest wykorzystanie plikó w niestandardowy sposób. Dzięki opisowi w pliku prace dołączane "na compo" mogą zawierać w sobie opis, a zapis ich na końcu danych nie wpływa na wyświetlanie. Można za ich pomocą kodować dodatkowe opcje (na przykład w animacjach ilość klatek i czas przełączania - równie dobrze może być z nich slideshow).
Zobacz też
Varia
- Format w trakcie opracowywania - dokładna specyfikacja będzie podana wraz z wyjściem nowej wersji programu głównego.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.