CAR
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 12:36, 16 gru 2023 Jhusak (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:42, 16 gru 2023 Jhusak (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
Zaraz po nagłówku umieszczone są dane kartridża: 4, 8, 16, 32, 40, 64, 128, 256, 512 lub 1024 kilobajtów, jednak mogą zdarzać się kartridże o innej pojemności. Sposób przełączania pomiędzy bankami (o ile kartridż ma mechanizm przełączania banków) definiowany jest w logice obsługi kartridża w emulatorze. Ostatnie 4 bajty nagłówka są nieużywane (wypełnione zerami). Są pomysły, aby je wykorzystać przy kartridżach typu eeprom, flash lub ram. | Zaraz po nagłówku umieszczone są dane kartridża: 4, 8, 16, 32, 40, 64, 128, 256, 512 lub 1024 kilobajtów, jednak mogą zdarzać się kartridże o innej pojemności. Sposób przełączania pomiędzy bankami (o ile kartridż ma mechanizm przełączania banków) definiowany jest w logice obsługi kartridża w emulatorze. Ostatnie 4 bajty nagłówka są nieużywane (wypełnione zerami). Są pomysły, aby je wykorzystać przy kartridżach typu eeprom, flash lub ram. | ||
+ | |||
+ | Suma kontrolna obliczana jest jako suma wszystkich bajtów licząc od 0. | ||
+ | |||
+ | Funkcja obliczająca sumę kontrolną wzięta z kodu Atari800: | ||
+ | |||
+ | int CARTRIDGE_Checksum(const UBYTE *image, int nbytes) | ||
+ | { | ||
+ | int checksum = 0; | ||
+ | while (nbytes > 0) { | ||
+ | checksum += *image++; | ||
+ | nbytes--; | ||
+ | } | ||
+ | return checksum; | ||
+ | } |
Wersja z dnia 12:42, 16 gru 2023
Format pliku definiujący dane i rodzaj kartridża Atari 8-bit. Składa się z 16-bajtowego nagłówka i surowych danych kartridża.
Struktura nagłówka:
Offset | Wielkość | Znaczenie |
0 | 4 bajty | znaki 'C', 'A', 'R', 'T' |
4 | 4 bajty | Typ kartridża MSB format |
8 | 4 bajty | Suma kontrolna MSB format (tylko romy) |
12 | 4 bajty | Nieużywane |
Zaraz po nagłówku umieszczone są dane kartridża: 4, 8, 16, 32, 40, 64, 128, 256, 512 lub 1024 kilobajtów, jednak mogą zdarzać się kartridże o innej pojemności. Sposób przełączania pomiędzy bankami (o ile kartridż ma mechanizm przełączania banków) definiowany jest w logice obsługi kartridża w emulatorze. Ostatnie 4 bajty nagłówka są nieużywane (wypełnione zerami). Są pomysły, aby je wykorzystać przy kartridżach typu eeprom, flash lub ram.
Suma kontrolna obliczana jest jako suma wszystkich bajtów licząc od 0.
Funkcja obliczająca sumę kontrolną wzięta z kodu Atari800:
int CARTRIDGE_Checksum(const UBYTE *image, int nbytes) { int checksum = 0; while (nbytes > 0) { checksum += *image++; nbytes--; } return checksum; }