TIA
From Atariki
| Wersja z dnia 23:01, 2 sty 2006 Piotrv (Dyskusja | wkład) (intro) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:06, 2 sty 2006 Piotrv (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | [[TIA]] - (na podst. [[2600]]) - specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600. Numer katalogowy: '''CO104444D'''. | + | [[TIA]] - Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli [[2600]].<BR> |
| + | |||
| + | Inna nazwa: '''Stella'''<BR> | ||
| + | Numer katalogowy: '''CO104444D''' | ||
| == Grafika == | == Grafika == | ||
| Linia 6: | Linia 9: | ||
| == Dźwięk == | == Dźwięk == | ||
| 2 kanały | 2 kanały | ||
| + | |||
| + | (utworzone na podst. [[2600]]) | ||
| {{stub}} | {{stub}} | ||
| [[Kategoria:Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
Wersja z dnia 23:06, 2 sty 2006
TIA - Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600.
Inna nazwa: Stella
Numer katalogowy: CO104444D
Grafika
Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missle) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.
Dźwięk
2 kanały
(utworzone na podst. 2600)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
