TIA

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 23:01, 2 sty 2006
Piotrv (Dyskusja | wkład)
(intro)
← Previous diff
Wersja z dnia 23:06, 2 sty 2006
Piotrv (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-[[TIA]] - (na podst. [[2600]]) - specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600. Numer katalogowy: '''CO104444D'''.+[[TIA]] - Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli [[2600]].<BR>
 + 
 +Inna nazwa: '''Stella'''<BR>
 +Numer katalogowy: '''CO104444D'''
== Grafika == == Grafika ==
Linia 6: Linia 9:
== Dźwięk == == Dźwięk ==
2 kanały 2 kanały
 +
 +(utworzone na podst. [[2600]])
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Atari 8-bit]] [[Kategoria:Atari 8-bit]]

Wersja z dnia 23:06, 2 sty 2006

TIA - Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600.

Inna nazwa: Stella
Numer katalogowy: CO104444D

Grafika

Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missle) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.

Dźwięk

2 kanały

(utworzone na podst. 2600)


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools