Vector

From Atariki

Revision as of 19:08, 12 wrz 2007; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Planowana, nigdy nie ukończona gra FPP.

Fox zaimplementował silnik 3D wzorowany na silniku 3D o nazwie "Build", wykorzystanym m.in. w grze "Duke Nukem 3D" na PC. Cechy wspólne tych silników:

  • mapa zbudowana z prostopadłościanów ("sektorów"), których ściany mogą być widoczne lub niewidoczne ("portale")
  • sprite-y w dowolnych miejscach świata 3D, wyświetlane równoległe do ekranu
  • swobodny ruch we wszystkich kierunkach w 3D
  • obrót wokół osi pionowej
  • symulacja patrzenia w górę i w dół przez przesuwanie linii horyzontu
  • mapy tworzone w edytorze "Build" lub pochodnym (np. "Mapster")
  • sposoby poruszania: chodzenie, bieganie, latanie, pływanie, skakanie, czołganie
  • różne rodzaje drzwi
  • windy

Główne różnice:

  • brak tekstur w silniku Vector (ściany mają kolor jednolity lub "w kratkę")
  • tylko poziome podłogi i sufity w silniku Vector

Silnik Vector został użyty w demie Numen. Oprócz tego, co można zobaczyć w demie, powstał kod obsługujący poruszanie przy pomocy joysticka lub klawiatury, detekcję kolizji oraz wybór broni. Cały kod można znaleźć w źródłach dema, działa on na komputerach z 64 KB pamięci RAM.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools