Vector
From Atariki
Planowana, nigdy nie ukończona gra FPP.
Fox zaimplementował silnik 3D wzorowany na silniku 3D o nazwie "Build", wykorzystanym m.in. w grze "Duke Nukem 3D" na PC. Cechy wspólne tych silników:
- mapa zbudowana z prostopadłościanów ("sektorów"), których ściany mogą być widoczne lub niewidoczne ("portale")
- sprite-y w dowolnych miejscach świata 3D, wyświetlane równoległe do ekranu
- swobodny ruch we wszystkich kierunkach w 3D
- obrót wokół osi pionowej
- symulacja patrzenia w górę i w dół przez przesuwanie linii horyzontu
- mapy tworzone w edytorze "Build" lub pochodnym (np. "Mapster")
- sposoby poruszania: chodzenie, bieganie, latanie, pływanie, skakanie, czołganie
- różne rodzaje drzwi
- windy
Główne różnice:
- brak tekstur w silniku Vector (ściany mają kolor jednolity lub "w kratkę")
- tylko poziome podłogi i sufity w silniku Vector
Silnik Vector został użyty w demie Numen. Oprócz tego, co można zobaczyć w demie, powstał kod obsługujący poruszanie przy pomocy joysticka lub klawiatury, detekcję kolizji oraz wybór broni. Cały kod można znaleźć w źródłach dema, działa on na komputerach z 64 KB pamięci RAM.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.