Dyskusja:Biblioteczka kodera Atari XL/XE

From Atariki

Revision as of 11:14, 3 cze 2008; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

proponuje dodać temat "Techniki skracania kodu" obok "Techniki przyspieszania kodu" - procedury optymalizowane nie na szybkość tylko na zajmowane miejsce. Xxl 21:56, 27 gru 2007 (CET)

silwuple ;) Mikey 22:03, 27 gru 2007 (CET)

nie wiem czy to się nadaje

1) szybkie mnożenie przez -1.

  Z=A*(-1) to
  EOR #$ff
  STA Z
  INC Z

2) ujemne indeksowanie przy wyszukiwaniu rosnącym - oszczędzamy porównanie w rej. indeksowym np. szukamy wartości A w łańcuchu TAB o długości L.

      LDY #$ff-L
      CMP TAB-($ff-L),Y
      BEQ _JEST
      INY
      BNE _DO_CMP

Xxl 20:21, 6 maj 2008 (CEST)

Hm, to pierwsze to zwykłe uzupełnienie, p. każdy podręcznik programowania na 6502. Ale z drugiej strony, nie kazdy takowy ma (acz mozna od WDC ściągnąć), więc może... To drugie do technik skracania chyba wejdzie, tylko trzeba dodać etykietę :> KMK 16:14, 2 cze 2008 (CEST)

- do skracania kodu może coś takiego: jeśli mamy często wywoływany podprogram, któremu trzeba przekazać parametry to robimy to zazwyczaj tak:

1. zapisujemy w wydzielonym obszarze na którym operuje podprogram adres danych i robimy JSR do procedury.

proponuje:

2. wykonujemy JSR do podprogramu, podprogram zdejmuje ze stosu adres który można indeksować od 1 - tam znajdują się nasze dane.

Powrót jest też prosty - wystawiamy na stos adres powrotu (do zdjętego poprzednio adresu dodajemy stałą wartość) i RTS.

oznacza to że trzeba tak sobie zorganizować program:

      JSR podprogram
      dta nasze dane
      ...
      dalsza część programu
      ...
      JSR podprogram
      dta nasze dane
      itd.

czym częściej używany podprogram tym więcej oszczędzamy - nie potrzeba:

      lda <adres danych
      sta w ciele podprogramu
      lda >adres danych
      sta cialo podprogramu lub strona zero

czyli ok 10 bajtów na wywołanie. Xxl 13:14, 3 cze 2008 (CEST)

Personal tools