Quick

From Atariki

Revision as of 17:42, 30 sty 2010; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Jeden z najnowszych, choć niedocenionych języków programowania dla 8-bitowego Atari (powstały w XXI w.). Jest on wyjątkowo potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak Basic, szybki jak asembler (kilkakrotnie szybszy Turbo Basic XL). QUICK! jest bardzo strukturalnym językiem, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i Basica. Język ten ma gotowe funcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Absolutnie unikalną cechą QUICKa jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno DLI i VBI, ale pisać je jako normalne procedury w deklaracjach. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem. Można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. QUICK! jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus.

Autorem QUICK! jest Sorin Pascu z Niemiec.

W 2003 r., ABBUC wydał w ramach Sondermagazine (#32) QUICK! na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie.


Zobacz także: http://home.clara.net/dgs/quick.htm



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools