Chaos Music Miąchadełko
From Atariki
Revision as of 20:46, 6 lut 2011; view current revision
←Older revision | Newer revision→
←Older revision | Newer revision→
Programik, autorstwa Rzóga, nazwany w skrócie CMM, mający na celu takie przekształcenie (zamiąchanie) pliku CMC, aby stał się on niemożliwy do "wycięcia" z programu (także gry, dema itd.) za pomocą konwencjonalnych metod. Do wyboru mamy trzy opcje:
- wycięcie nagłówka ("cmc data file")
- wstawienie błędnych patternów (do wolnych patternów wstawiane są losowe wartości, czasami zawieszające Chaos Music Composera)
- zmiana struktury pliku.
Można także stosować ich kombinację. O ile dwie pierwsze metody zamiąchania dają jeszcze nadzieję na odratowanie pliku, o tyle ostatnia już nie. Fragment pliku zostaje przeniesiony w inne miejsce, podawany jest nowy adres startu muzyczki, dlatego wczytanie pliku ponownie do CMC nie jest możliwe.
Programik miał swoje zastosowanie w paru grach, m. in. Sexy Six oraz Cyborg oraz (prawdopodobnie) w niektórych intrach wystawionych na QuaST 1995 (Intro 1 oraz Intro 2).