Dyskusja:Player/Missile Graphics
From Atariki
"Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3"
- A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --0xF 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)
- E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. KMK 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)
Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których duszek będzie widoczny zależy od jego szerokości, grafiki (jak jest $00, to jak by nie ustawiać pozycję, nie będzie widać :) ) i tego, ile widać na ekranie (np. w emulu 168 cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment, żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. --0xF 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)
To wytnij. KMK 14:10, 20 wrz 2005 (CEST)
Powstała rozbieżność zw. z nazewnictwem. W Rejestry_ANTIC-a#PMBASE na określenie "player" używane jest "gracz", a na "missile" - "pocisk", co jest dość czytelne i zgodne z tym, co widać w polskiej literaturze. Natomiast na tej stronie "playera" określa się mianem "duszek". Może warto by to ujednolicić? --Mono 14:40, 4 cze 2010 (CEST)
- A może by przyjąć, że "duszek" jest określeniem ogólniejszym na gracza lub pocisk? KMK 01:14, 6 cze 2010 (CEST)
- Tak to właśnie rozumiem. --Mono 11:07, 6 cze 2010 (CEST)