Kody błędów BASIC-a XL
From Atariki
Revision as of 12:13, 29 gru 2006; view current revision
←Older revision | Newer revision→
←Older revision | Newer revision→
Kod | Nazwa | Opis |
1 | BREAK KEY NOT TRAPPED | Po wykonaniu instrukcji SET 0,1 wciśnięto klawisz Break |
2 | MEMORY FULL | Podczas wykonywania się programu w BASIC-u zabrakło pamięci. |
3 | VALUE OUT OF RANGE | Wartość jest spoza zakresu dozwolonego dla danej instrukcji lub funkcji. |
4 | TOO MANY VARIABLES | Liczba zmiennych przekroczyła 128. |
5 | ACCESS PAST STRING DIM | Próba dostępu do elementu znajdującego się poza końcem łańcucha tekstowego. |
6 | NO DATA TO READ | W liniach DATA jest zbyt mało danych dla instrukcji READ. |
7 | BAD LINE NUMBER | Numer wiersza programu jest spoza dozwolonego zakresu (od 0 do 32767). |
8 | INPUT/READ TYPE MISMATCH | Podczas wykonywania instrukcji INPUT lub READ napotkano wartość tekstową w miejscu, gdzie oczekiwana była wartość numeryczna. |
9 | DIMENSION ERROR | Błąd deklaracji zmiennej indeksowanej: próba użycia zmiennej niezadeklarowanej, lub powtórna deklaracja zmiennej już deklarowanej, lub przekroczenie dopuszczalnej wartości indeksu. |
10 | EXPRESSION TOO COMPLEX | Przepełnienie stosu operatorów BASIC-a z powodu wpisania zbyt złożonego wyrażenia. |
11 | ARITHMETIC OVERFLOW | Wynik operacji artymetycznej przekracza dopuszczalny zakres (na ogół: dzielenie przez zero). |
12 | LINE NOT FOUND | W instrukcji GOTO lub GOSUB podano numer wiersza, którego nie ma w programie. |
13 | NEXT WITHOUT FOR | Napotkano instrukcję NEXT, która nie ma odpowiednika w postaci instrukcji FOR. |
14 | LINE TOO LONG OR COMPLEX | Wiersz programu zawiera zbyt wiele instrukcji i operatorów, i nie mieści się w buforze tokenizacji BASIC-a. |
15 | DELETED STATEMENT | Po zakończeniu podprogramu interpreter nie może znaleźć wiersza, z którego ten podprogram wywołano. |
16 | RETURN WITHOUT GOSUB | Napotkano instrukcję RETURN, dla której nie ma odpowiednika w postaci GOSUB. |
17 | BAD LINE | Program zawiera wiersz, który został przez procedury konstroli składni oznaczony jako błędny (zawiera token ERROR). |
18 | NOT A NUMBER | Pierwszy znak argumentu funkcji VAL nie jest cyfrą. |
19 | PROGRAM TOO LONG | Wskazany program nie może zostać załadowany instrukcją LOAD lub CLOAD, gdyż nie zmieściłby się w pamięci. |
20 | INVALID CHANNEL NUMBER | Numer kanału I/O (IOCB) nie mieści się w dozwolonym zakresie (1-7). |
21 | BAD FILE FORMAT | Plik nie może zostać załadowany do pamięci instrukcją LOAD lub CLOAD, gdyż nie zawiera stokenizowanego programu w BASIC-u. |
22 | USING STRING TOO BIG | Łańcuch formatujący w instrukcji PRINT USING przekracza dopuszczalny rozmiar. |
23 | USING VALUE TOO BIG | Liczba wyprowadzana przy użyciu PRINT USING przekracza zakres dopuszczalnych wartości. |
24 | USING TYPE MISMATCH | W instrukcji PRINT USING wystąpiła niezgodność typu wartości i odpowiedniego pola formatu. |
25 | RGET DIM MISMATCH | Wielkość rekordu tekstowego odczytana przez RGET jest różna od wielkości zadeklarowanej nań zmiennej. |
26 | RGET TYPE MISMATCH | Podczas wykonywania instrukcji RGET wystąpiła niezgodność typów odczytanych danych z zadeklarowanymi zmiennymi. |
27 | INPUT ABORTED | Instrukcja INPUT została przerwana wciśnięciem klawiszy Ctrl/C i RETURN |
28 | INVALID STRUCTURE | Napotkano instrukcję ENDIF lub ENDWHILE, dla której nie ma odpowiedniej instrukcji IF lub WHILE. |
29 | P/M NUMBER OUT OF RANGE | Błędny numer duszka (spoza zakresu 0-7). |
30 | P/M GRAPHICS NOT ACTIVE | Napotkano instrukcję odnoszącą się do grafiki graczy i pocisków bez uprzedniego wykonania instrukcji PMGRAPHICS. |
31 | - | - |
32 | ENTER NOT TRAPPED | Po wykonaniu instrukcji SET 9,1 wykonano instrukcję ENTER bez ustawienia na nią pułapki przez TRAP. |
33 | - | - |
34 | CAN'T NUM/RENUM | Jeden z podanych parametrów instrukcji NUM lub RENUM jest równy zero. |
35 | CAN'T NUM/RENUM | Podczas przenumerowywania programu przekroczono maksymalny numer wiersza (32767). |
40 | STRING TYPE MISMATCH | Próba uzycia zmiennej tekstowej jako tablicy lub odwrotnie. |