Tryby Graficzne ST
From Atariki
Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari ST/TT/Falcon.
Podstawowe tryby ATARI ST/E
- ST LOW - tryb niskiej rozdzielczości 320x200 pikseli w 16 kolorach z palety 512 (seria ST) lub 4096 (seria STE) barw
- ST MEDIUM - tryb średniej rozdzielczości 640x200, w 4 kolorach (paleta jak w ST LOW)
- ST HIGH - tryb monochromatyczny (czarno-biały) o rozdzielczości 640x400 pikseli. Ze względu na parametry sygnału wizji (częstotliwość odchylania pionowego 71 Hz, poziomego 36 kHz, cyfrowy sygnał wizyjny) wymaga zastosowania specjalnych monitorów, takich jak SM124 i SM144 lub VGA.
Podstawowe tryby Atari TT030
Procesor wizyjny Shifter TT podobnie jak Shifter ST pracuje w dwóch trybach, VGA oraz ECL przy TT HIGH.
- wszystkie tryby graficzne Atari STE, tryb ST HIGH dostępny jako DUOCHROME na monitorze VGA.
- TT LOW - 320x480 w 256 kolorach z palety 4096 barw,
- TT MEDIUM - 640x480 w 16 kolorach z palety 4096 barw, zasadniczo zgodny z (później wprowadzonym) trybem VGA znanym z PC (lecz w Atari większa paleta barw - oryginalnie tryb VGA miał paletę 256 barw)
- TT HIGH - tryb monochromatyczny o rozdzielczości 1280x960. Częstotliwość odchylania pionowego to 72 Hz, poziomego 72 kHz, sygnał wizji jest cyfrowy. Wymaga zastosowania specjalnego, dziewiętnast0calowego monitora, takiego jak TTM194,TTM195 lub Protar.
Podstawowe tryby Atari Falcon 030
- wszystkie tryby graficzne Atari STE
- wszystkie tryby graficzne Atari TT
- tryby VGA:
- SVGA (640x480 w 256 kolorach)
- VGA true-color (320x480 w 32768(15bit) lub 65536(16bit) kolorach)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.