Dyskusja:Wykrycie VBXE

From Atariki

Revision as of 10:35, 14 sie 2009; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Założenie dla tego programu jest błędne. Rdzeń VBXE zawiera kilka modułów, opisany tu sposób 'wykrycia' karty zakłada, że jeden z tych modułów (MEMAC) będzie niezmienny. Xxl 14:19, 3 sie 2009 (CEST)

Założenie jest poprawne, rdzenie z ruchomym oknem MEMAC (jak dotąd) nie istnieją. KMK 13:23, 6 sie 2009 (CEST)

Założenie jest równie dobre jak sprawdzanie obecności VBXE poprzez wywoływanie funkcji BLITTERA i badanie efektu w pamięci. Myślę, że projektant sam podsunął dwa sposoby wykrycia karty: Podobnie jak robi to konfigurator (wydaje mi się jednak, że w wersji VBXE2 może to nie działać) oraz poprzez "Info registers: CORE_VERSION i MINOR_REVISION" - tu oprócz suchej informacji że VBXE jest zainstalowane mamy wprost podaną wersje. Przykład:


_check_vbxe (pisane na szybko - należy sprawdzić czy działa i optymalizować)
               cpx CORE_VERSION_D6
               bne _err1
               cpy MINOR_REVISION_D6
               beq _ok1
_err1           cpx CORE_VERSION_D7
               bne _err2
               cpy MINOR_REVISION_D7
               beq _ok2
_err2		lda #0
               rts
_ok1		lda #$d6
               rts
_ok2		lda #$d7
               rts

W rejestrze X podajemy interesującą nas wersję a w rejestrze Y rewizję, po wyjściu z podprogramu w rejestrze A mamy stronę na której znajduje się INTERESUJĄCY nas rdzeń, jeśli go nie ma, dostajemy 0. Xxl 12:35, 14 sie 2009 (CEST)

Personal tools