TIA
From Atariki
Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600. Zaprojektowany w 1976 roku przez Jaya Minera, późniejszego twórcę komputerów Amiga.
Numer katalogowy: C010444 (STELLA, NTSC) / C011903 (PAULA, PAL)
Grafika
Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player), dwóch pocisków (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski i piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, gracz natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje rejestry TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.
Dźwięk
- 2 kanały
(art. utworzony na podst. 2600)
Zobacz też
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.