Dyskusja:Big-screen

From Atariki

Revision as of 12:53, 1 wrz 2022; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

@Dracon: ale co miał Big-Screen do grafiki PW Landscape? Ona nie była przecież w interlace, etc? To był normalny tryb graficzny (Graphics 15) tylko P.W. użył przerwań DLI aby uzyskać więcej kolorów. --Seban/SLIGHT 13:38, 1 wrz 2022 (CEST)

W sensie, że bardzo dobrze się prezentował z daleka i miałem wrażenie, że to jeden z jego atutów (może i nieświadomych). :) Dałem tylko dwa przykłady, niekoniecznie tylko interlace tu pasuje. --Dracon/TQA 13:42, 1 wrz 2022 (CEST)
OK! rozumiem. Ja widziałem pracę (w tamtych czasach) na 25" kolorowym TV Elemis to też wyglądała całkiem spoko, dlatego zdziwiłem się trochę, bo sądziłem że prezentacja na Big-Screen nie miała tutaj żadnego znaczenia i że rzutnik czy cokolwiek innego sprzętowego nie wykonało tutaj żadnej "dodatkowej roboty". Faktem natomiast jest że rzutniki wykonywały wewnętrznie uśrednianie i de-interlace jeżeli podłączony był do nich standardowy sygnał SD-TV --Seban/SLIGHT 13:54, 1 wrz 2022 (CEST)
No byś mógł coś dopisać o tym "uśrednianiu sprzętowym" do artykułu może? ;) --Dracon/TQA 13:58, 1 wrz 2022 (CEST)
Dopisałem, ale nie wiem czy udało mi się to prosto wyjaśnić. No i nie wiem zupełnie o co chodzi z tekno-part w demie Out of Time. Czy ta część naprawdę wyglądała jakoś inaczej na big-screenie niźli na monitorze/tv? --Seban/SLIGHT 14:34, 1 wrz 2022 (CEST)
Raczej udało się wyjaśnić, dobra robota. :) Co do tego dzieła Eru, to sam autor twierdził, że to dokładnie pod B-s ale nie pamiętam już jego argumentów. Może to był rozszerzony ekran (overscan?) i grafika większa niż zwykle? Hmmm... --Dracon/TQA 14:53, 1 wrz 2022 (CEST)
Personal tools