Dyskusja:Tryby wysokiej rozdzielczości

From Atariki

Revision as of 21:55, 29 kwi 2024; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

hmm, a w PALu nie ma artefaktow? ja tam widze... lewiS 20:21, 16 paź 2005 (CEST)

PALowskie artefakty to zupełnie oddzielna dziedzina... Zachodzą w mniejszym lub większym stopniu w każdym trybie. I ZTCW, powód ich powstawania jest zupełnie inny od tych NTSC (nie mają związku z prędkością taktowania ANTICa tylko z samą specyfiką PALa). --Krótki 00:30, 18 paź 2005 (CEST)

Odsyłacz do G2F (SDP)

Z tym odsyłaczem trzeba coś zrobić - instrukcja do G2F jest ledwie czytelna (żółty tekst na czarnym tle, pomysłodawcy gratuluję świetnego wzroku), a poza tym jest w niej wiele informacji na temat samego programu, które w artykule o gr.8 są zbędne, co powoduje, że do konkretnej informacji na temat priorytetów duszków w tym trybie trzeba dię przekopywać przez masę nieistotnych rzeczy. Czy ktoś kompetentny mógłby się tym zająć? KMK 12:22, 22 cze 2006 (CEST)

Inne tryby mono (?)

No właśnie, jeszcze są taki "dziwolągi" jak Graphics 4, 6 czy 14, będące niejako odpowiednikami (monochromatycznymi?) trybów Graphics 5, 7 oraz 15-tki, gdzie oprócz koloru tła występuje tylko jeden kolor. Czy je także można podciągnąć pod definicję trybów mono? --miker/bjb/ng 00:16, 14 cze 2008 (CEST)

4, 6 i 14 są dwukolorowe, ale nie monochromatyczne. --Krótki 15:55, 14 cze 2008 (CEST)

W jakim sensie dwu kolorowe? 1 bit odpowiada jednemu pixelowi obrazu tak jak w przypadku gr. 8, organizacja obrazu jest identyczna. Jedyną istotną różnicą jest to iż pixele w tych trybach (4,6,14) mogą mieć kolor niezależny od tła. Chyba że chodzi o to iż kolor pixela w trybie gr.8 jest identyczny z kolorem tła i może mieć tylko inną jasność. I jeszcze jedna uwaga co do artefaktów w PAL, powstają dokładnie na tej samej zasadzie co w NTSC. W przypadku PAL i NTSC występują inne rodzaje artefaktów bo mamy doczynienia z innym sposobem kodowania chrominancji. --Seban/SLIGHT 19:21, 14 cze 2008 (CEST)

Miałem podobne wątpliwości. Jeden bit na piksel to są dwa kolory, ale tryby hiresowe mają jeden kolor i zwyczajowo się je nazywa monochromatycznymi (słusznie). Ale organizacja pamięci wskazuje że dwukolorowe też są w zasadzie "monochromatyczne". No bo można je ułożyć w szereg GR.8 (1x1), GR.14 (2x1), GR.6 (2x2), GR.4 (4x4). Może to kwestia nawyków i po prostu trzeba je nazwać trybami "dichromatycznymi" a tryby wysokiej rozdzielczości "monochromatycznymi". Byłoby to zgodne z prawdą właściwie. No a co z tymi trybami znakowymi GR.1 i GR.2? Dichromatyczne w ramach znaku, ale 5 barw w wierszu... Mono 13:39, 29 kwi 2024 (CEST)
Ale po co to wszystko właściwie? Po co na nowo kategoryzować, wymyślać nazwy, układać w szeregi jakieś? Przecież wszystko to jest już od wielu lat opisane i nazwane w dostępnej literaturze. Skoro od lat tryby monochromatyczne są powszechnie nazywane tak jak są nazywane, po co na siłę zmieniać tę definicję albo dokładać kolejne? --Krótki 19:02, 29 kwi 2024 (CEST)
Dla porządku. Mono 21:00, 29 kwi 2024 (CEST)
Skoro Sumerowie 5 tysięcy lat temu stwierdzili, że Ziemia jest płaska, po co na siłę o tym myśleć? Przecież to jest już od wielu lat opisane i nazwane w dostępnej literaturze (w piśmie klinowym). Pogratulować. -KMK 23:55, 29 kwi 2024 (CEST)
Personal tools