Dyskusja:Cruncher 4.64
From Atariki
Proponuje wyciąć nr wersji z nazwy hasła. Bo chyba nie będzie haseł Cruncher 1.0, Cruncher 1.1, Cruncher 4.63 RC2... Można by zrobić ew. Cruncher by Magnus. No chyba że 4.64 to jedyny wyróznik. --Piotrv 14:50, 7 lut 2006 (CET)
- O ile mi wiadomo, to nie jest numer wersji. KMK 18:51, 7 lut 2006 (CET)
- To na 100% jest nr wersji (patrz screenshoty) --Piotrv 20:50, 7 lut 2006 (CET)
- Też mi się tak wydaje. Poza tym były aż dwa magnusowskie cruncher'y (to tak na marginesie). --miker/bjb/ng 20:23, 7 lut 2006 (CET)
- Ale chyba jeden nie był wersją drugiego. Coś mi się mgliście kojarzy, że "version 4.64" znaczy tyle co "version for 64" (kilobytes), i że to ktoś (Magnus?) objaśniał kiedyś na forum, jak się do niego czepili, że numerek ten oznacza konwersję z C-64. KMK 21:03, 7 lut 2006 (CET)
Cruncher 4.64 był cruncherem znacznikowym w przeciwieństwie do Crunchera 5.0 który stosował dwa algorytmy kompresji (pierwszy przebieg RLE, drugi LZ77). A jeszcze wcześniej był Cruncher 2.69 nie wiem czym się rożnił od 4.64 ale jak go odkopię to moge to sprawdzić. Cruncher 4.64 używał algorytmu nazywanego przez ludzi z C64 "char pack" (odmiana RLE). Kompresja polegała na zastąpieniu powtarzających się bajtów ilością ich wystąpienia (tak jak w przypadku standardowego). Jednak w przypadku kompresji "char pack" nie używano znacznika (np. najrzadziej występującego bajtu) do oznaczenia powtórzeń danego bajtu, a wprowadzono "bezkolizyjny" sposób kodowania informacji. Depacker pobierał pierwszy bajt spakowanych danych i 7 bit tego bajtu oznaczał czy to będzie ilość powtórzeń jakiegoś bajtu, czy ilość niespakowanych bajtów. Format kompresji bardzo podobny do tego występującego w formacie koala micro illustrator :) --Seban/SLIGHT 16:02, 14 maj 2006 (CEST)
- Zdaje się, że to z tym bitem 7 jako znacznikiem to jest metoda pakowania zastosowana w formacie graficznym PCX albo IMG. "Albo", bo nie pamiętam, w którym z nich, ale w jednym na pewno (a może w obu). KMK 12:07, 15 maj 2006 (CEST)