2600

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:13, 6 sty 2005
Lewis (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 22:49, 30 sie 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 40: Linia 40:
*[http://www.atari2600.com Sklep z grami i akcesoriami, nie tylko do Atari 2600] *[http://www.atari2600.com Sklep z grami i akcesoriami, nie tylko do Atari 2600]
 +
 +{{stub}}
 +[[Kategoria:Atari - Konsole]]

Wersja z dnia 22:49, 30 sie 2005

Grafika:2600_3.jpg
Pierwsza wersja Atari 2600 (dokładnie CX2600), zwana "drewnianą"
Grafika:2600_1.jpg
Najczęściej spotykana wersja z czterema przełącznikami
Grafika:2600_2.jpg
Bardzo rzadko spotykana wersja Atari 2600 "drewnianej" z czterema przełącznikami (CX2600A)
Grafika:2600jr_2.jpg
Atari 2600 Junior
Grafika:2600jr_1.jpg
Druga wersja Atari 2600 Junior z mniejszą "tęczą"


Atari 2600 Video Computer System to konsola, która dzięki swojej prostocie oraz ogromnej bibliotece gier zyskała sobie rzeszę zwolenników na całym świecie i cieszyła się ogromną popularnością nawet kiedy wprowadzono na rynek nowsze i bardziej zaawansowane urządzenia.

Przez wiele lat wypuszczono kilka wersji konsoli w stu procentach ze sobą kompatybilnych a różniących się jedynie wyglądem zewnętrznym oraz dołączonymi grami i kontrolerami (kilka z nich na zdjęciach obok). Popularne na rynku były również chińskie klony konsoli, które różniły się zmienionymi napisami na obudowie (na przykład Television Computer System zamiast Video Computer System) oraz wbudowanymi do środka grami (w ilościach idącymi w setki).

Typowymi kontrolerami były joysticki a także wiosełka (ang. paddle), kompatybilne również z komputerami Atari oraz konsolą 7800 ProSystem.


Specyfikacja Atari 2600

Procesor: MOS 6507

Prędkość zegara: 1.19 MHz

Pamięć RAM: 128 bajtów

Grafika: specjalizowany chip graficzno-muzyczny TIA, umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missle) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.

Dźwięk: 2 kanały, obsługiwany przez TIA

Pojemność kartridży: zazwyczaj 8 lub 16 kilobajtów, ale zdarzają się większe (nawet 64 KB), niektóre kartridże posiadają także 128 bajtów pamięci RAM


Linki


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools