ABBUC Intro 39

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 00:46, 10 paź 2010
Tdc (Dyskusja | wkład)
(dr. red.)
← Previous diff
Wersja z dnia 20:59, 6 lut 2011
Krótki (Dyskusja | wkład)
(ujednoznacznienie linku Display List)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
Mini-[[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych (najprawdopodobniej były pewne opóźnienia i ludzie z [[ABBUC]] poprosili na wszelki wypadek jeszcze jedną osobę o intro do magazynu), zostało nagrane na drugą stronę dyskietki (na 1. stronie było za to intro niemieckiego kodera - Friday Soft). I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcję ponieważ nie przypuszczali, iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro. :) Mini-[[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych (najprawdopodobniej były pewne opóźnienia i ludzie z [[ABBUC]] poprosili na wszelki wypadek jeszcze jedną osobę o intro do magazynu), zostało nagrane na drugą stronę dyskietki (na 1. stronie było za to intro niemieckiego kodera - Friday Soft). I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcję ponieważ nie przypuszczali, iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro. :)
-To małe interko posiadało własny [[IRQ]] [[loader]], więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz [[scroll]]em z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[Display List|display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi (rodzaj ''morphingu''). Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet niewprawne oko zauważy, że każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w [[demo|demach]] takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]].+To małe interko posiadało własny [[IRQ]] [[loader]], więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz [[scroll]]em z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[ANTIC Display List|display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi (rodzaj ''morphingu''). Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet niewprawne oko zauważy, że każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[ANTIC Display List|Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w [[demo|demach]] takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]].

Wersja z dnia 20:59, 6 lut 2011

Mini-intro napisane na zamówienie niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych (najprawdopodobniej były pewne opóźnienia i ludzie z ABBUC poprosili na wszelki wypadek jeszcze jedną osobę o intro do magazynu), zostało nagrane na drugą stronę dyskietki (na 1. stronie było za to intro niemieckiego kodera - Friday Soft). I własnie dlatego dopiero po zbootowaniu się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcję ponieważ nie przypuszczali, iż na drugiej stronie Abbuc Magazin może znajdowac się drugie intro. :)

To małe interko posiadało własny IRQ loader, więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz scrollem z creditsami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty display list-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi (rodzaj morphingu). Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w Turbo BASIC XL. Nawet niewprawne oko zauważy, że każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na Display List. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak Shadows, Taquart czy Zelax.


Autorzy:


Grafika:Slight_abbuc39_1.gif

Personal tools