AMY

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:26, 30 lip 2005
Voy (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 09:33, 2 sie 2005
Voy (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Układ muzyczny o przełomowej konstrukcji, opracowany na potrzeby tzw. Project GAZA w 1983 roku przez Advanced Technologies Group (noszącą również miano Atari Corporate Research Lab). Po likwidacji powyższej firmy i zwolnieniu jej pracowników w momencie przejęcia Atari Inc. przez rodzinę Tramielów w 1984 roku, nowa grupa inżynierów usiłowała zastosować AMY w 8-bitowej rodzinie komputerów Atari. Pierwotnie układ rozwijany i testowany był bowiem na komputerach PC (w postaci zewnętrznej płytki interfejsu z mikrokontrolerem 8051 pośredniczącym w transmisji równoległej z PC). Owocem wysiłków inżynierów było Atari [[65XEM]], będące podwersją [[65XE]], które jednak nie trafiło do masowej produkcji.+Układ muzyczny o przełomowej konstrukcji, opracowany na potrzeby tzw. '''Project GAZA''' w 1983 roku przez Advanced Technologies Group (noszącą również miano Atari Corporate Research Lab). Po likwidacji powyższej firmy i zwolnieniu jej pracowników w momencie przejęcia Atari Inc. przez rodzinę Tramielów w 1984 roku, nowa grupa inżynierów usiłowała zastosować AMY w 8-bitowej rodzinie komputerów Atari - napotykając wiele problemów. Pierwotnie układ rozwijany i testowany był bowiem na komputerach PC (w postaci zewnętrznej płytki interfejsu z mikrokontrolerem 8051 pośredniczącym w transmisji równoległej z PC). Owocem wysiłków inżynierów było Atari [[65XEM]], będące podwersją [[65XE]], które jednak nie trafiło do masowej produkcji.
-Ostatecznie prace nad wdrożeniem AMY przerwano, gdyż kierownictwo Atari skoncentrowane było bardziej na przyspieszeniu producji nowej linii komputerów 16-bitowych, czyli serii ST. Całość materiałów i dokumentacji sprzedano firmie Sight & Sound z Millwaukee, specjalizującej się w projektowaniu sprzętu audiu. Pracownicy tej firmy okazali się na tyle zdolni, że udało im się nie tylko rozpracować projekt AMY, ale udało im się również stworzyć nową, ulepszoną wersję układu, którą zamierzano później wprowadzić na rynek.+Ostatecznie prace nad wdrożeniem AMY przerwano, gdyż kierownictwo Atari skoncentrowane było bardziej na przyspieszeniu produkcji nowej linii komputerów 16-bitowych, czyli serii ST. Całość materiałów i dokumentacji sprzedano firmie '''Sight & Sound''' z Millwaukee, specjalizującej się w projektowaniu sprzętu audio. Pracownicy tej firmy okazali się na tyle zdolni, że udało im się nie tylko rozpracować projekt AMY, ale udało im się również stworzyć nową, ulepszoną wersję układu, którą zamierzano później wprowadzić na rynek.
-Niedługo jednak po sprzedaży AMY Atari wytoczyło Sight & Sound proces, w wyniku którego wielu byłych pracowników tej firmy i dziś obawia się udzielać wywiadów na tematy dotyczące AMY. Po wygranym przez siebie procesie Atari nigdy nie wykorzystało układu - całość materiałów, dokumentacji i osprzętu pozostała w magazynach aż do 1998 roku, czyli roku updadłości Atari i wykupienia praw do marki przez Hasbro Interactive.+Niedługo jednak po sprzedaży AMY Atari wytoczyło '''Sight & Sound''' proces, w wyniku którego wielu byłych pracowników tej firmy i dziś obawia się udzielać wywiadów na tematy dotyczące AMY. Po wygranym przez siebie procesie Atari nigdy nie wykorzystało układu - całość materiałów, dokumentacji i osprzętu pozostała w magazynach aż do 1998 roku, czyli roku upadłości Atari i wykupienia praw do marki przez Hasbro Interactive.

Wersja z dnia 09:33, 2 sie 2005

Układ muzyczny o przełomowej konstrukcji, opracowany na potrzeby tzw. Project GAZA w 1983 roku przez Advanced Technologies Group (noszącą również miano Atari Corporate Research Lab). Po likwidacji powyższej firmy i zwolnieniu jej pracowników w momencie przejęcia Atari Inc. przez rodzinę Tramielów w 1984 roku, nowa grupa inżynierów usiłowała zastosować AMY w 8-bitowej rodzinie komputerów Atari - napotykając wiele problemów. Pierwotnie układ rozwijany i testowany był bowiem na komputerach PC (w postaci zewnętrznej płytki interfejsu z mikrokontrolerem 8051 pośredniczącym w transmisji równoległej z PC). Owocem wysiłków inżynierów było Atari 65XEM, będące podwersją 65XE, które jednak nie trafiło do masowej produkcji.

Ostatecznie prace nad wdrożeniem AMY przerwano, gdyż kierownictwo Atari skoncentrowane było bardziej na przyspieszeniu produkcji nowej linii komputerów 16-bitowych, czyli serii ST. Całość materiałów i dokumentacji sprzedano firmie Sight & Sound z Millwaukee, specjalizującej się w projektowaniu sprzętu audio. Pracownicy tej firmy okazali się na tyle zdolni, że udało im się nie tylko rozpracować projekt AMY, ale udało im się również stworzyć nową, ulepszoną wersję układu, którą zamierzano później wprowadzić na rynek.

Niedługo jednak po sprzedaży AMY Atari wytoczyło Sight & Sound proces, w wyniku którego wielu byłych pracowników tej firmy i dziś obawia się udzielać wywiadów na tematy dotyczące AMY. Po wygranym przez siebie procesie Atari nigdy nie wykorzystało układu - całość materiałów, dokumentacji i osprzętu pozostała w magazynach aż do 1998 roku, czyli roku upadłości Atari i wykupienia praw do marki przez Hasbro Interactive.

Personal tools