ATASCII

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:32, 8 sie 2011
Mono (Dyskusja | wkład)
(zestaw karen)
← Previous diff
Wersja z dnia 11:13, 3 wrz 2011
Krótki (Dyskusja | wkład)
(+zobacz też kody ekranowe)
Next diff →
Linia 19: Linia 19:
== Inne == == Inne ==
Istnieje możliwość łatwego zastąpienia w programach standardowych zestawów znaków zapisanych w [[ROM|ROMie]] komputera własnymi, bez ingerencji w elektronikę komputera. Można to zrobić nawet z poziomu [[BASIC]]-a. Ze względu na konstrukcję układu [[ANTIC (układ)|ANTIC]] zestawy znaków ładujemy na ogół na granicy 1 kilobajta (dla [[Graphics 0]], [[ANTIC_Display_List#Tryby_znakowe|ANTIC 3]], [[Graphics 12]], [[Graphics 13]]) lub 512 bajtów (pozostałe tryby znakowe). Patrz [[Rejestry ANTIC-a#CHBASE|CHBASE]]. Istnieje możliwość łatwego zastąpienia w programach standardowych zestawów znaków zapisanych w [[ROM|ROMie]] komputera własnymi, bez ingerencji w elektronikę komputera. Można to zrobić nawet z poziomu [[BASIC]]-a. Ze względu na konstrukcję układu [[ANTIC (układ)|ANTIC]] zestawy znaków ładujemy na ogół na granicy 1 kilobajta (dla [[Graphics 0]], [[ANTIC_Display_List#Tryby_znakowe|ANTIC 3]], [[Graphics 12]], [[Graphics 13]]) lub 512 bajtów (pozostałe tryby znakowe). Patrz [[Rejestry ANTIC-a#CHBASE|CHBASE]].
 +
 +==Zobacz też==
 +* [[Kody ekranowe]]
==Odnośniki zewnętrzne== ==Odnośniki zewnętrzne==

Wersja z dnia 11:13, 3 wrz 2011

Zmodyfikowany przez Atari zestaw znaków ASCII (Atari ASCII). Zawiera tylko 128 znaków, pozostałe znaki (od 128 do 255) to negatywy odpowiadających im znakom z zakresu 0-127.

Zestaw podstawowy:

Grafika:Atascii.gif

Oraz międzynarodowy:

Grafika:Atascii-int.gif

Dodatkowo istnieje jeszcze wersja arabska tego zestawu znaków, wbudowana w arabskiej wersji 65XE:

Grafika:Atascii-ara.gif

Firma P.Z. Karen w modelach 192XT i 256XT instalowała polski zestaw znaków:

Grafika:Atascii-pl.gif

Inne

Istnieje możliwość łatwego zastąpienia w programach standardowych zestawów znaków zapisanych w ROMie komputera własnymi, bez ingerencji w elektronikę komputera. Można to zrobić nawet z poziomu BASIC-a. Ze względu na konstrukcję układu ANTIC zestawy znaków ładujemy na ogół na granicy 1 kilobajta (dla Graphics 0, ANTIC 3, Graphics 12, Graphics 13) lub 512 bajtów (pozostałe tryby znakowe). Patrz CHBASE.

Zobacz też

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools