Action!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:46, 1 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 12:24, 27 wrz 2005
Sikor (Dyskusja | wkład)
(rozszeżenie opisu)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Strukturalny język programowania dla ATARI XE/XL, łączący cechy [[C]] i [[Pascal]]a. Aktualnie nie ma w sieci instrukcji użytkowania dla tego języka, chociaż [[Tebe]] próbuje to zmienić. Łączy wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra [[Problem Jasia]]). +Strukturalny język programowania dla ATARI XE/XL, łączący cechy [[C]] i [[Pascal]]a. Łączy wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra [[Problem Jasia]]).
 +Oryginalna wersja języka występowała na cartdridgeu, ale krążyła też w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów.
Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic. Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic.
 +== Linki zewnętrzne ==
 +[[http://www.cyberroach.com/analog/an16/action.htm oficjalny opis języka]]
 +[[http://www.strotmann.de/twiki/bin/view/APG/LangACTION strona z masą źródłówek]]
 +[[http://www.8bitclassics.com/forum/viewtopic.php?p=30 szybka podpowiedź ;)]]
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Atari 8-bit]] [[Kategoria:Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Języki programowania]] [[Kategoria:Języki programowania]]

Wersja z dnia 12:24, 27 wrz 2005

Strukturalny język programowania dla ATARI XE/XL, łączący cechy C i Pascala. Łączy wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra Problem Jasia). Oryginalna wersja języka występowała na cartdridgeu, ale krążyła też w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów.

Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic.

Linki zewnętrzne

[oficjalny opis języka] [strona z masą źródłówek] [szybka podpowiedź ;)]


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools