Alley Cat

From Atariki

Revision as of 01:33, 7 sty 2008; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Grafika:Alley_cat.gif

Życie małego kota jest straszne. Wszędobylskie psy, myszy latające po sznurach do prania, ludzie rzucający czym się da z okien... Ale czego nie robi się dla pięknej kotki...

Jest to gra pokazująca życie kota w środowisku blokowym. Zadaniem gracza jest dostanie się do otwartego okna, gdzie trzeba się pożywić: a to wypić mleczko z misek ustawionych wśród psów, złapać myszkę w wielkim kawałku sera, schrupać rybkę z akwarium. A jak już się pożywisz, to trzeba się uśmiechnąć do słodkiej kici, która wygląda z okienka. Jakiś torcik. A potem nowy, trudniejszy poziom, więcej piesków...

Gra została napisana przez Billa Williamsa i Johna Harrisa. Wydana została w 1983 roku przez Synapse Software na rynku amerykańskim, potem w 1985 roku na rynku niemieckim przez Ariola i w 1986 w Wielkiej Brytanii przez Americana.

Technikalia

Jest to jedna z (niewielu) gier, które się traci po zainstalowaniu 65C816. Powód - użyte w kodzie nielegalne rozkazy 6502.

Gra zwraca uwagę wysokiej jakości efektami dźwiękowymi - realistycznie brzmiące odgłosy, takie jak szczekanie psa, "darcie kotów" czy dźwięk całusa są generowane bez użycia sampli.

Odnośniki zewnętrzne


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools