Aprplr

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:13, 27 cze 2010
KMK (Dyskusja | wkład)
(dr.)
← Previous diff
Aktualna wersja
KMK (Dyskusja | wkład)
(Format APR)
Linia 31: Linia 31:
Każda klatka jest zapisana w poniższym formacie, niezależnie, czy jest to pierwsza pełna, czy kolejne - różnicowe: Każda klatka jest zapisana w poniższym formacie, niezależnie, czy jest to pierwsza pełna, czy kolejne - różnicowe:
-<table border=1>+<table border=1 cellpadding=5>
<tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr> <tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr>
<tr><td>$0000</td><td>$0002</td><td>znaczenie bitów w pierwszym bajcie: <tr><td>$0000</td><td>$0002</td><td>znaczenie bitów w pierwszym bajcie:

Aktualna wersja

Grafika:Aprplr1.png

Grafika:Aprplr2.png

Odtwarzacz animacji w formacie APR, napisany przez bobera. Według zapewnień autora projekt ten to pewien (niezbyt udany) eksperyment, tym samym nie będzie raczej rozwijany.

Program jest w binarnym formacie SpartaDOS X, i w innym DOS-ie nie będzie się dało go uruchomić.

Cechy formatu oraz programu:

  • animacja w dowolnym trybie GTIA,
  • rozdzielczość animacji 80x48,
  • maksymalna wielkość pliku z animacją - w praktyce około $5d00 bajtów (dokładnie: od $3f00 do MEMHI), teoretycznie - bez limitu,
  • kompresja poszczególnych klatek jest różnicowa, przebiega ona poziomo lub pionowo - w zależności od tego, który przypadek jest korzystniejszy,
  • poszczególne klatki są zapisane w jednym z 3 formatów:
    • RAW - bezpośredni obraz pamięci,
    • RLE - prosta kompresja zastępująca powtarzające się elementy,
    • ZIP - (tylko teoretycznie, nie jest zaimplementowany) - format zgodny z RFC 1952.

Format APR

Jak już wyżej wspomniano - poszczególne klatki są zapisywane różnicowo - z wyjątkiem pierwszej, ktora jest zapisana w pełnej postaci. Szczegóły formatu wyglądaja następująco:

offsetdługośćopis
$0000$0003nagłówek pliku, napis APR
$0003$0001wersja formatu, w tej chwili tylko 1
$0004$0001tryb GTIA dla animacji (tryb 9 - 0; tryb 10 - 1; tryb 11 - 2)
$0005$0009pełna paleta dla GTIA. Jest pełne 9 bajtów nawet jeśli jest tryb monochromatyczny.
$000e$0002słowo określające ilość klatek. Kolejność bajtów: starszy, młodszy.
$0010$0001szybkość (w ramkach) odtwarzania
$0011...dane poszczególnych klatek

Każda klatka jest zapisana w poniższym formacie, niezależnie, czy jest to pierwsza pełna, czy kolejne - różnicowe:

offsetdługośćopis
$0000$0002znaczenie bitów w pierwszym bajcie:
  • 7, 6 - typ kompresji:
    • 0 - RAW,
    • 1 - RLE,
    • 2 - ZIP,
  • 5 - kierunek kompresji:
    • 0 - pozioma,
    • 1 - pionowa,
  • 4 - niewykorzystany,
  • 3-0 - starsze 4 bity długości klatki,

drugi bajt - młodsze 8 bitów długości klatki

$0002...dane klatki animacji

Download

Personal tools