Aprplr

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:52, 25 cze 2010
Bob er (Dyskusja | wkład)
(wersja wstępna)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:57, 25 cze 2010
Bob er (Dyskusja | wkład)
(dodane screenshoty)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
 +{{grafr|Aprplr1.png}}
 +{{grafr|Aprplr2.png}}
Odtwarzacz animacji w formacie APR, napisany przez [[bober]]a. Odtwarzacz animacji w formacie APR, napisany przez [[bober]]a.
Według zapewnień autora projekt ten to pewien (niezbyt udany) eksperyment, tym samym nie będzie raczej rozwijany. Według zapewnień autora projekt ten to pewien (niezbyt udany) eksperyment, tym samym nie będzie raczej rozwijany.

Wersja z dnia 19:57, 25 cze 2010

Grafika:Aprplr1.png

Grafika:Aprplr2.png

Odtwarzacz animacji w formacie APR, napisany przez bobera. Według zapewnień autora projekt ten to pewien (niezbyt udany) eksperyment, tym samym nie będzie raczej rozwijany.

Program jest w binarnym formacie SpartyDOS X, i tylko pod nim bedzie sie dało go uruchomić.

Cechy formatu/programu:

  • animacja w dowolnym trybie GTIA,
  • piksel 4x4, tym samym rozdzielczość 80x48,
  • maksymalna wielkość pliku z animacją - w praktyce około $5d00 bajtów (dokładnie: od $3f00 do MEMHI),
  • kompresja poszczególnych klatek jest różnicowa, przebiega ona poziomo lub pionowo - w zależności od tego, która mniej zajmuje,
  • klatki są zapisane w jednym z 3 formatów:
    • RAW - bezpośredni obraz pamięci,
    • RLE - prosta kompresja zastępująca powtarzające się elementy,
    • ZIP - (tylko teoretycznie, nie jest zaimplementowany) - format zgodny z RFC 1952.

Format APR

Jak już wyżej wspomniano - poszczególne klatki są zapisywane różnicowo - z wyjątkiem pierwszej, ktora jest zapisana w pełnej postaci. Szczegóły formatu wyglądaja następująco:

offsetdługośćopis
$0000$0003nagłówek pliku, napis APR
$0003$0001wersja formatu, w tej chwili tylko 1
$0004$0001tryb GTIA dla animacji (tryb 9 - 0; tryb 10 - 1; tryb 11 - 2)
$0005$0009pełna paleta dla GTIA. Jest pełne 9 bajtów nawet jeśli jest tryb monochromatyczny.
$000e$0002słowo określające ilość klatek. Kolejność bajtów: starszy, młodszy.
$0010$0001szybkość (w ramkach) odtwarzania
$0011...dane poszczególnych klatek

Każda klatka jest zapisana w poniższym formacie, niezależnie, czy jest to pierwsza pełna, czy kolejne - różnicowe:

offsetdługośćopis
$0000$0002znaczenie bitów w pierwszym bajcie:
  • 7, 6 - typ kompresji:
    • 0 - RAW,
    • 1 - RLE,
    • 2 - ZIP,
  • 5 - kierunek kompresji:
    • 0 - pozioma,
    • 1 - pionowa,
  • 4 - niewykorzystany,
  • 3-0 - starsze 4 bity długości klatki,

drugi bajt - młodsze 8 bitów długości klatki

$0002...dane klatki animacji

Download


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools