AssKicker

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:57, 6 gru 2018
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 10:08, 8 lut 2019
Dracon (Dyskusja | wkład)
(czyżby "pożyczony" kod??? ;o)
Next diff →
Linia 16: Linia 16:
* [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala] * [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala]
 +==Ciekawostka==
 +Grupa [[Samar]] opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów
 +[https://youtu.be/5Fffaxzd9YA?t=83 wygląda] BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru (kostka z Gouraudem, cieniowanie Phonga, motion blur, Wolf3d).
== Kod źródłowy == == Kod źródłowy ==

Wersja z dnia 10:08, 8 lut 2019

Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.

Spis treści

Opis

Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).

Autorzy

Linki

Download

pouet.gif

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085

9085.png

Ciekawostka

Grupa Samar opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów wygląda BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru (kostka z Gouraudem, cieniowanie Phonga, motion blur, Wolf3d).

Kod źródłowy

Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.

Personal tools