AssKicker

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:18, 22 sie 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-[[Demo]] (trackmo) grupy [[Shadows]], które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party [[Mikołów|Silesian Atari Open]] w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na [[QuaST 1996]]. Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demosach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], PC, [[Falcon]]) - czyli cieniowane [http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_%28matematyka%29 torusy], pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa [[BeWeSoft]]a (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).+[[Demo]] (trackmo) grupy [[Shadows]], które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party [[Mikołów|Silesian Atari Open]] w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na [[QuaST 1996]].
-Autorzy:+== Opis ==
-*Kod: [[Konop]], +Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], PC, [[Falcon]]) - czyli cieniowane [http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_%28matematyka%29 torusy], pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa [[BeWeSoft]]a (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).
 + 
 +== Autorzy ==
 +*Kod: [[Konop]], BeWeSoft
*Grafika: [[Titus]] *Grafika: [[Titus]]
*Muzyka: [[Cedyń]] *Muzyka: [[Cedyń]]
- +==Linki==
-Download:+== Download ==
{{pouet|9085|png}} {{pouet|9085|png}}
 +<br>
 +* [https://demozoo.org/productions/62141/ Demozoo]
 +* [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala]
 +==Ciekawostka==
 +Grupa [[Samar]] opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów
 +(kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) [https://youtu.be/5Fffaxzd9YA?t=83 wygląda] BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru.
-Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny [http://sources.pigwa.net/files/dema/asskicker_scr.zip stąd].+== Kod źródłowy ==
- +Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny [http://sources.pigwa.net/files/dema/asskicker_scr.zip tutaj].
[[Kategoria:Dema XL/XE]] [[Kategoria:Dema XL/XE]]
 +[[Kategoria:Polskie dema]]

Aktualna wersja

Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.

Spis treści

Opis

Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).

Autorzy

Linki

Download

pouet.gif

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085

Ciekawostka

Grupa Samar opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) wygląda BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru.

Kod źródłowy

Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.

Personal tools