Atari Font Maker

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:20, 28 lip 2015
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 20:29, 28 lip 2015
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 7: Linia 7:
== Uwagi == == Uwagi ==
-* Pod [[SpartaDOS X]], przy zapisie fontu na dysk (funkcją "M"), podawszy nazwę pliku trzeba ją zatwierdzić przez Shift/Return: kiedy użytkownik wciśnie tylko Return, występuje błąd 146 i zapis się nie udaje.+* Pod [[SpartaDOS X]] (przynajmniej do wersji 4.47 włącznie), przy zapisie fontu na dysk (funkcją "M"), podawszy nazwę pliku trzeba ją zatwierdzić przez Shift/Return: kiedy użytkownik wciśnie tylko Return, występuje błąd 146 i zapis się nie udaje.
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Programy użytkowe]] [[Kategoria:Programy użytkowe]]
[[Kategoria:Polskie programy]] [[Kategoria:Polskie programy]]

Wersja z dnia 20:29, 28 lip 2015

Grafika:atari_font_maker.png

Program użytkowy Jaskiera, powstały w okolicach 1993 roku, służący do tworzenia i edycji grafiki znakowej (także animacji i tworzenia plansz w grach) w kilku najpopularniejszych trybach graficznych ANTIC-a (m.in. odpowiednikach trybów graphics 7, 8, 9 i 15).

Doskonale służył też jako delogoser (operacja odwrotna do logosowania) do zamiany całoekranowych obrazków z trybów znakowych w tryb graficzny.

Jeden z najlepszych w swojej kategorii, bardzo rozbudowany i z naprawdę sporymi możliwościami, choć niezbyt popularny.

Uwagi

  • Pod SpartaDOS X (przynajmniej do wersji 4.47 włącznie), przy zapisie fontu na dysk (funkcją "M"), podawszy nazwę pliku trzeba ją zatwierdzić przez Shift/Return: kiedy użytkownik wciśnie tylko Return, występuje błąd 146 i zapis się nie udaje.
Personal tools