Basil

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:11, 9 cze 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)
(wiekszy ład)
← Previous diff
Aktualna wersja
Krótki (Dyskusja | wkład)
(Linki - aktualizacja linków do atarionline.pl)
Linia 1: Linia 1:
 +==Credits==
 +*Autor: Bob Armour
 +*Muzyka: Ben Daglish
 +*Wydawca: Gremlin Graphics
 +*Rok: 1987
 +
 +
==Opis== ==Opis==
-Jedna z najlepiej wykonanych, zachodnich gier na 8-bitowe Atari. Cechuje się wspaniałą grafiką i animacją oraz niezłą muzyką. Wcielasz się w niej w rolę Bazylego - mysiego detektywa.+"Basil the Great Mouse Detective" to jedna z najlepiej wykonanych, zachodnich gier na 8-bitowe Atari. Cechuje się wspaniałą grafiką i animacją oraz niezłą muzyką. Wcielasz się w niej w rolę Bazylego - mysiego detektywa, postać z [http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Mouse_Detective filmu Disneya o tym samym tytule].
-Twoim zadaniem jest znalezienie i zebranie zestawu właściwych przedmiotów (ważnych dowodów w pewnej sprawie kryminalnej). Aby tego dokonać, musisz przede wszystkim utrzymać się przy życiu. Twoja energia uszczuplana jest przez zetknięcie się z wrogimi myszami musisz więc unikać kontaktu z nimi. Jeśli pomieszczenie jest dostatecznie wysokie, możesz nad myszami przeskoczyć jeśli kontakt jest nieuchronny. Staraj się więc iść jak najszybciej, są wolniejsze od Ciebie. Nie zatrzymuj się po wejściu do nowego pomieszczenia, tylko przejdź kawałek. Na ogół na jego skraju czeka wroga mysz. W czasie badania pojemnika (gdy wcisnąłeś SPACE), kontakt z obcą myszą nie jest groźny. Gdy weźmiesz lub zostawisz badany przedmiot, to szybko odchodź z tego miejsca. Przebywając w sklepie uważaj, by nie spaść na prawo, gdyż znajdziesz się w odległej części zaplecza. Jeśli na czas nie przeskoczysz stopni musisz się cofać, by nabrać rozpędu a wroga mysz zabiera Ci energię. +Zadaniem gracza jest odnalezienie drogi do kryjówki złowrogiego profesora Ratigana, który porwał przyjaciela Basila, doktora Dawsona. Gra składa się z 3 etapów; w każdym z nich celem jest znalezienie i zebranie zestawu właściwych przedmiotów (ważnych dowodów w sprawie). Aby tego dokonać, musisz przede wszystkim utrzymać się przy życiu. Twoja energia uszczuplana jest przez zetknięcie się z wrogimi myszami musisz więc unikać kontaktu z nimi. Jeśli pomieszczenie jest dostatecznie wysokie, możesz nad myszami przeskoczyć jeśli kontakt jest nieuchronny. Staraj się więc iść jak najszybciej, są wolniejsze od Ciebie. Nie zatrzymuj się po wejściu do nowego pomieszczenia, tylko przejdź kawałek. Na ogół na jego skraju czeka wroga mysz. W czasie badania pojemnika (gdy wcisnąłeś SPACE), kontakt z obcą myszą nie jest groźny. Gdy weźmiesz lub zostawisz badany przedmiot, to szybko odchodź z tego miejsca. Przebywając w sklepie uważaj, by nie spaść na prawo, gdyż znajdziesz się w odległej części zaplecza. Jeśli na czas nie przeskoczysz stopni musisz się cofać, by nabrać rozpędu a wroga mysz zabiera Ci energię.
Dziury w podłodze musisz przeskoczyć w biegu. Zatrzymuj się tylko w miejscach, do których inne myszy nie mają dostępu. Jeśli grasz od nowa, poszukiwane przedmioty będą w innych miejscach niż poprzednio. Bazyli nie umie skakać zbyt wysoko, jeśli zeskoczy z większej wysokości, nie będzie mógł wrócić tą samą drogą. Staraj się zapamiętać, w których pomieszczeniach i pojemnikach ukryta jest żywność - później może się ona przydać. Dziury w podłodze musisz przeskoczyć w biegu. Zatrzymuj się tylko w miejscach, do których inne myszy nie mają dostępu. Jeśli grasz od nowa, poszukiwane przedmioty będą w innych miejscach niż poprzednio. Bazyli nie umie skakać zbyt wysoko, jeśli zeskoczy z większej wysokości, nie będzie mógł wrócić tą samą drogą. Staraj się zapamiętać, w których pomieszczeniach i pojemnikach ukryta jest żywność - później może się ona przydać.
Linia 29: Linia 36:
==Uwagi dodatkowe== ==Uwagi dodatkowe==
* klawisz ESC zatrzymuje grę * klawisz ESC zatrzymuje grę
-* klawisz HELP... zawiesza grę+* klawisz HELP... zawiesza grę (aby odblokować, naciśnij SHIFT+HELP)
- +
- +
-----+
==Linki== ==Linki==
-*[http://atari.online.pl/arch/B/Basil/Basil.atr download]+*[http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1168646182&ucat=2&ct=opisy Szczegółowy opis] (w tym klawiszologia) w [[Atarionline.pl]]
- +*[http://atarionline.pl/arch/B/Basil/Basil.atr download]
 +*[http://mapy.atari8.info/a-b/basil.png mapa do pierwszego poziomu]
 +*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=528 Basil] w [[Atarimania|Atarimanii]]
{{stub}} {{stub}}

Aktualna wersja

Spis treści

Credits

  • Autor: Bob Armour
  • Muzyka: Ben Daglish
  • Wydawca: Gremlin Graphics
  • Rok: 1987


Opis

"Basil the Great Mouse Detective" to jedna z najlepiej wykonanych, zachodnich gier na 8-bitowe Atari. Cechuje się wspaniałą grafiką i animacją oraz niezłą muzyką. Wcielasz się w niej w rolę Bazylego - mysiego detektywa, postać z filmu Disneya o tym samym tytule.

Zadaniem gracza jest odnalezienie drogi do kryjówki złowrogiego profesora Ratigana, który porwał przyjaciela Basila, doktora Dawsona. Gra składa się z 3 etapów; w każdym z nich celem jest znalezienie i zebranie zestawu właściwych przedmiotów (ważnych dowodów w sprawie). Aby tego dokonać, musisz przede wszystkim utrzymać się przy życiu. Twoja energia uszczuplana jest przez zetknięcie się z wrogimi myszami musisz więc unikać kontaktu z nimi. Jeśli pomieszczenie jest dostatecznie wysokie, możesz nad myszami przeskoczyć jeśli kontakt jest nieuchronny. Staraj się więc iść jak najszybciej, są wolniejsze od Ciebie. Nie zatrzymuj się po wejściu do nowego pomieszczenia, tylko przejdź kawałek. Na ogół na jego skraju czeka wroga mysz. W czasie badania pojemnika (gdy wcisnąłeś SPACE), kontakt z obcą myszą nie jest groźny. Gdy weźmiesz lub zostawisz badany przedmiot, to szybko odchodź z tego miejsca. Przebywając w sklepie uważaj, by nie spaść na prawo, gdyż znajdziesz się w odległej części zaplecza. Jeśli na czas nie przeskoczysz stopni musisz się cofać, by nabrać rozpędu a wroga mysz zabiera Ci energię.

Dziury w podłodze musisz przeskoczyć w biegu. Zatrzymuj się tylko w miejscach, do których inne myszy nie mają dostępu. Jeśli grasz od nowa, poszukiwane przedmioty będą w innych miejscach niż poprzednio. Bazyli nie umie skakać zbyt wysoko, jeśli zeskoczy z większej wysokości, nie będzie mógł wrócić tą samą drogą. Staraj się zapamiętać, w których pomieszczeniach i pojemnikach ukryta jest żywność - później może się ona przydać.


Rozkład pomieszczeń domu przy Baker Street 221B

Dom na Baker Street i jego otoczenie podzielone są na 50 pomieszczeń (ekranów). Startujesz na parterze domu przy Baker Street. Stąd możesz przedostać się do kilku pomieszczeń sklepowych, podskakując do pierwszych trzech napotkanych skrzynek pocztowych. Każda z nich prowadzi do innego sklepu. Ze sklepu możesz wrócić na parter (idąc w kierunku z którego przyszedłeś) lub spaść na zaplecze domu (idąc w przeciwnym kierunku). Sklepy mają po 4 pomieszczenia dwa na poziomie, gdzie wylądowałeś i dwóch powyżej. Z zaplecza dojdziesz na strych (aby tam dojść musisz przejść o dwa pomieszczenia w lewo od miejsca lądowania i podskoczyć do skrzynki). Strych podzielony jest na 2 części, nie mające między sobą otwartego przejścia. Musisz znowu skorzystać ze skrzynek (dwóch połączonych) na ścianie. Ze strychu przedostaniesz się na parter i wylądujesz pod drzwiami, przy których stoją dwie butelki. Jest to jednak droga dosyć odległa.


Podpowiedź

Dla tych, którzy lubią sobie ułatwiać zabawę. Rzeczy, które Bazyli ma odnaleźć to:

  • nóż,
  • kwiaty w wazoniku,
  • pistolet,
  • papieros,
  • klucz do otwierania drzwi


Uwagi dodatkowe

  • klawisz ESC zatrzymuje grę
  • klawisz HELP... zawiesza grę (aby odblokować, naciśnij SHIFT+HELP)

Linki


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools