Blinky's Scary School

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:06, 5 wrz 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)
(nie wiem skad pomysle, ze 1993 to rok wydania :P Graniczny rok zachdnich gier to ok. 1991-92 r. :])
← Previous diff
Wersja z dnia 18:34, 20 sie 2013
Miker (Dyskusja | wkład)
(Odnośniki zewnętrzne)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-"Nie no, ile można tego [[PacMan|żółtego dziwoląga]] po korytarzach ganiać?" - pomyślał Blinky. Zdegustowany opuścił więc rzeczony labirynt i zagłębił się w lokalnej prasie. "Ogłoszenia towarzyskie... - nie tym razem; nieruchomości - a po co mi toto; samochody... - eee tam...". Nagle jego wzrok przyciągnął napisany gotycką czcionką anons. "''Chcesz zostać prawdziwym duchem??? - Tylko u Nas - Transylwania zaprasza!''" Niewiele myśląc wpadł do siebie, zabrał parę najpotrzebniejszych rzeczy i z prędkością bliską [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_%C5%9Bwiat%C5%82a c] znalazł się na miejscu. Niestety - lądowanie na stojącej u wrót zamku zbroi strażnika poskutkowało tym, że wszystkie specyfiki (łącznie z tajnymi przepisami Blinky'ego) rozsypały się po zamku. Tylko sam kocioł ostał się jako cięższy. Na dodatek wrota jakby nidy nic się zatrzasnęły... Już nie ma odwrotu.+"Nie no, ile można tego [[Pac-man|żółtego dziwoląga]] po korytarzach ganiać?" - pomyślał Blinky. Zdegustowany opuścił więc rzeczony labirynt i zagłębił się w lokalnej prasie. "Ogłoszenia towarzyskie... - nie tym razem; nieruchomości - a po co mi toto; samochody... - eee tam...". Nagle jego wzrok przyciągnął napisany gotycką czcionką anons. "''Chcesz zostać prawdziwym duchem??? - Tylko u Nas - Transylwania zaprasza!''" Niewiele myśląc wpadł do siebie, zabrał parę najpotrzebniejszych rzeczy i z prędkością bliską [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_%C5%9Bwiat%C5%82a c] znalazł się na miejscu. Niestety - lądowanie na stojącej u wrót zamku zbroi strażnika poskutkowało tym, że wszystkie specyfiki (łącznie z tajnymi przepisami Blinky'ego) rozsypały się po zamku. Tylko sam kocioł ostał się jako cięższy. Na dodatek wrota jakby nidy nic się zatrzasnęły... Już nie ma odwrotu.
I tu graczu rozpoczyna się Twoja rola. Musisz pozbierać wszystkie porozrzucane po zamku przedmioty i użyć je przy kotle, a następnie dotrzeć do sypialni samego hrabiego (którego imienia lepiej tu nie wymawiać) i zafundować mu ''strrraszną'' pobudkę! A żeby nie było zbyt różowo, po zamku kręcą się różne dziwne typy, które nic sobie nie robią z obecności ducha - przeciwnie, w bliskim kontakcie stają się śmiertelnym zagrożeniem. Poza tym nie wszędzie warto spadać, bo łatwo nadziać się na kolce. Mimo wszystko jednak warto stawić czoła wyzwaniu. I tu graczu rozpoczyna się Twoja rola. Musisz pozbierać wszystkie porozrzucane po zamku przedmioty i użyć je przy kotle, a następnie dotrzeć do sypialni samego hrabiego (którego imienia lepiej tu nie wymawiać) i zafundować mu ''strrraszną'' pobudkę! A żeby nie było zbyt różowo, po zamku kręcą się różne dziwne typy, które nic sobie nie robią z obecności ducha - przeciwnie, w bliskim kontakcie stają się śmiertelnym zagrożeniem. Poza tym nie wszędzie warto spadać, bo łatwo nadziać się na kolce. Mimo wszystko jednak warto stawić czoła wyzwaniu.
 +Polecana jest jednak znajomość języka angielskiego, gdyż wszelkie rady i podpowiedzi wyświetlane są właśnie w tym języku. Nic jednak nie przeszkadza nieco poimprowizować. :)
-Gra została wydana przez Zeppelin Games w 1991 roku. Ma ładną grafikę i muzykę/efekty. Polecana jest jednak znajomość języka angielskiego, gdyż wszelkie rady i podpowiedzi wyświetlane są właśnie w tym języku. Nic jednak nie przeszkadza nieco poimprowizować. :)+Gra została wydana przez [[Zeppelin Games]] w 1990 roku na [[Atari 8-bit]] i [[ST]] (oraz na inne platformy).
 +== Wersja XL/XE ==
-Autorzy:+{{grafr|Blinkys_scary_school_1.png}}
 + 
 +W wersji na 8-bit Atari ma ładną grafikę (tryb [[Graphics 7]] w trzech jasnościach jednego koloru, podobnie jak w innych grach Zeppelina) i muzykę/efekty.
 + 
 +== Wersja Atari ST ==
 + 
 +Gra jest pierwszą częścią serii o przygodach Blinky'ego - '''Zeppelin''' na [[ST]] wydało też ''[[Titanic Blinky]]''.
 + 
 +{{grafr|Blinkys1.png}}
 +{{grafr|Blinky_2.png}}
 + 
 +== Autorzy ==
*[[Ian Copeland]] - program *[[Ian Copeland]] - program
*Richard Beston - grafika *Richard Beston - grafika
*[[Adam Gilmore]] - muzyka *[[Adam Gilmore]] - muzyka
-Grę można pobrać np. [http://atari.fandal.cz/download.php?files_id=1509 stąd].+==Odnośniki zewnętrzne==
-Natomiast [http://mapy.atari8.info/blinky.php tu] jest mapa+* [http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=6012 ''Blinky's Scary School''] w [[Atarimania|Atarimanii]]
 +* [http://a8.fandal.cz/download.php?files_id=1509 ''Blinky's Scary School''] na stronie [[Fandal]]a
 +* [http://mapy.atari8.info/blinky.php mapa do gry]
 +* [http://www.mobygames.com/game/blinkys-scary-school wersje na różne platformy] w MobyGames
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
 +[[Kategoria:Gry dla Atari ST]]
[[Kategoria:Gry labiryntowe]] [[Kategoria:Gry labiryntowe]]

Wersja z dnia 18:34, 20 sie 2013

"Nie no, ile można tego żółtego dziwoląga po korytarzach ganiać?" - pomyślał Blinky. Zdegustowany opuścił więc rzeczony labirynt i zagłębił się w lokalnej prasie. "Ogłoszenia towarzyskie... - nie tym razem; nieruchomości - a po co mi toto; samochody... - eee tam...". Nagle jego wzrok przyciągnął napisany gotycką czcionką anons. "Chcesz zostać prawdziwym duchem??? - Tylko u Nas - Transylwania zaprasza!" Niewiele myśląc wpadł do siebie, zabrał parę najpotrzebniejszych rzeczy i z prędkością bliską c znalazł się na miejscu. Niestety - lądowanie na stojącej u wrót zamku zbroi strażnika poskutkowało tym, że wszystkie specyfiki (łącznie z tajnymi przepisami Blinky'ego) rozsypały się po zamku. Tylko sam kocioł ostał się jako cięższy. Na dodatek wrota jakby nidy nic się zatrzasnęły... Już nie ma odwrotu.

I tu graczu rozpoczyna się Twoja rola. Musisz pozbierać wszystkie porozrzucane po zamku przedmioty i użyć je przy kotle, a następnie dotrzeć do sypialni samego hrabiego (którego imienia lepiej tu nie wymawiać) i zafundować mu strrraszną pobudkę! A żeby nie było zbyt różowo, po zamku kręcą się różne dziwne typy, które nic sobie nie robią z obecności ducha - przeciwnie, w bliskim kontakcie stają się śmiertelnym zagrożeniem. Poza tym nie wszędzie warto spadać, bo łatwo nadziać się na kolce. Mimo wszystko jednak warto stawić czoła wyzwaniu.

Polecana jest jednak znajomość języka angielskiego, gdyż wszelkie rady i podpowiedzi wyświetlane są właśnie w tym języku. Nic jednak nie przeszkadza nieco poimprowizować. :)

Gra została wydana przez Zeppelin Games w 1990 roku na Atari 8-bit i ST (oraz na inne platformy).

Spis treści

Wersja XL/XE

Grafika:Blinkys_scary_school_1.png

W wersji na 8-bit Atari ma ładną grafikę (tryb Graphics 7 w trzech jasnościach jednego koloru, podobnie jak w innych grach Zeppelina) i muzykę/efekty.

Wersja Atari ST

Gra jest pierwszą częścią serii o przygodach Blinky'ego - Zeppelin na ST wydało też Titanic Blinky.

Grafika:Blinkys1.png

Grafika:Blinky_2.png

Autorzy

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools