Bloody Coders

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:17, 27 lut 2017
Dracon (Dyskusja | wkład)
(logo)
← Previous diff
Wersja z dnia 13:45, 19 lut 2019
Dracon (Dyskusja | wkład)
(blud kodersi woleli MAC65 :))
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|BLOODY_CODERS_logo.png}} {{grafr|BLOODY_CODERS_logo.png}}
Było to tajemnicze, ogólnopolskie stowarzyszenie tzw. ''lepszych'' [[koder|koderów]] atarowskich (jak to poetycko ujął kiedyś ś.p. [[Daxey]]). Miało charakter dość nieformalny. Należeli do niego ludzie starszego Było to tajemnicze, ogólnopolskie stowarzyszenie tzw. ''lepszych'' [[koder|koderów]] atarowskich (jak to poetycko ujął kiedyś ś.p. [[Daxey]]). Miało charakter dość nieformalny. Należeli do niego ludzie starszego
-pokolenia (''proto-scena'' jakby to określił [[Pirx]]), związani z [[Atari 8-bit|8-bitowym Atari]], z grup: [[System Copy Software]], [[Our 5oft]], [[WaxSoft]] a także soliści tacy jak Gizmo Magic i kilku innych. Działalność ograniczała się do wymiany doświadczeń koderskich, wzajemnym wizytowaniu się (wyjazdy w różne zakątki Polski), łamaniu gierek i dorabianiu w nich swoich czołówek wraz z [[trainer]]ami (np. w gierce "[[Cavernia]]") oraz zarobkowym (a jakże!) pisaniu własnych gier (ciekawostka: wpisanie tajnego kodu na czołówce gry uruchamiało pozdrowienia i informacje dla innych członków '''BC''' - znajdziemy to m.in. w grach "[[Operation Blood]]", "[[Special Forces]]" i "[[Atomia]]"). Ciekawostka nr 2 to fakt, iż praktycznie jako pierwsi używali do pakowania danych w swych produkcjach amigowskiego pakera (popularny niegdyś na Amidze "[[Power Packer]]"), co zainspirowało później innych ludzi, np. [[Seban]]a.+pokolenia (''proto-scena'' jakby to określił [[Pirx]]), związani z [[Atari 8-bit|8-bitowym Atari]], z grup: [[System Copy Software]], [[Our 5oft]], [[WaxSoft]] a także soliści tacy jak Gizmo Magic i kilku innych. Działalność ograniczała się do wymiany doświadczeń koderskich, wzajemnym wizytowaniu się (wyjazdy w różne zakątki Polski), łamaniu gierek i dorabianiu w nich swoich czołówek wraz z [[trainer]]ami (np. w gierce "[[Cavernia]]") oraz zarobkowym (a jakże!) pisaniu własnych gier (ciekawostka: wpisanie tajnego kodu na czołówce gry uruchamiało pozdrowienia i informacje dla innych członków '''BC''' - znajdziemy to m.in. w grach "[[Operation Blood]]", "[[Special Forces]]" i "[[Atomia]]"). Ciekawostka nr 2 to fakt, iż praktycznie jako pierwsi używali do pakowania danych w swych produkcjach amigowskiego pakera (popularny niegdyś na Amidze "[[Power Packer]]"), co zainspirowało później innych ludzi, np. [[Seban]]a. Ostatnią ciekawostką jest fakt, że większość członków B.C. preferowała do kodowania (tylko) asembler [[MAC/65]].
[[Kategoria:Grupy XL/XE]] [[Kategoria:Grupy XL/XE]]

Wersja z dnia 13:45, 19 lut 2019

Grafika:BLOODY_CODERS_logo.png

Było to tajemnicze, ogólnopolskie stowarzyszenie tzw. lepszych koderów atarowskich (jak to poetycko ujął kiedyś ś.p. Daxey). Miało charakter dość nieformalny. Należeli do niego ludzie starszego pokolenia (proto-scena jakby to określił Pirx), związani z 8-bitowym Atari, z grup: System Copy Software, Our 5oft, WaxSoft a także soliści tacy jak Gizmo Magic i kilku innych. Działalność ograniczała się do wymiany doświadczeń koderskich, wzajemnym wizytowaniu się (wyjazdy w różne zakątki Polski), łamaniu gierek i dorabianiu w nich swoich czołówek wraz z trainerami (np. w gierce "Cavernia") oraz zarobkowym (a jakże!) pisaniu własnych gier (ciekawostka: wpisanie tajnego kodu na czołówce gry uruchamiało pozdrowienia i informacje dla innych członków BC - znajdziemy to m.in. w grach "Operation Blood", "Special Forces" i "Atomia"). Ciekawostka nr 2 to fakt, iż praktycznie jako pierwsi używali do pakowania danych w swych produkcjach amigowskiego pakera (popularny niegdyś na Amidze "Power Packer"), co zainspirowało później innych ludzi, np. Sebana. Ostatnią ciekawostką jest fakt, że większość członków B.C. preferowała do kodowania (tylko) asembler MAC/65.

Personal tools