Dangerous City

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:58, 24 mar 2023
Kamilos (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 14:22, 24 mar 2023
Kamilos (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Dangerous City to wciągająca gra przygodowa z 1994 roku, autorstwa czternastoletniego wówczas Kamila „Kamilosa” Nowińskiego, obecnie architekta Azure pracującego w Londynie. Jego autorstwa jest programistyczna warstwa magazynów Pentragram oraz edytor tekstu Pentagram Zine Editor. Miał też pomysły na większe, autorskie gry dla Atari, a jeden z nich, właśnie Dangerous City.+{{grafr|DangerousCity.png}}
-Pierwotnie gra została napisana z myślą o wydaniu jej przez firmę L.K. Avalon lub Mirage. Dlatego Kamil przygotował grę w dwóch, bardzo podobnych, ale nie identycznych wersjach – do tej pierwszej firmy wysłana została pod tytułem Dangerous City i z logo L.K. Avalon, a do tej drugiej jako City Dangerous z logo Mirage. Czy miało to być zabezpieczenie pozwalające wykryć źródło przecieku na giełdę, gdyby doszło do takiej sytuacji? Autor niestety już nie pamięta, ale pewne jest, że do publikacji gry nigdy nie doszło. +Dangerous City to wciągająca gra przygodowa z 1994 roku. Autorem gry jest czternastoletni wówczas [[Kamil Nowiński]] (aka "Kamilos"), obecnie architekt Azure pracujący w Londynie. Jego autorstwa jest programistyczna warstwa magazynów [[Pentragram]] oraz edytor tekstu [[Pentagram Zine Editor]]. Miał też pomysły na większe, autorskie gry dla Atari, a jeden z nich to właśnie Dangerous City.
 +Pierwotnie gra została napisana z myślą o wydaniu jej przez firmę [[L.K. Avalon]] lub [[Mirage]]. Dlatego Kamil przygotował grę w dwóch, bardzo podobnych, ale nie identycznych wersjach – do tej pierwszej firmy wysłana została pod tytułem Dangerous City i z logo L.K. Avalon, a do tej drugiej jako City Dangerous z logo Mirage. Czy miało to być zabezpieczenie pozwalające wykryć źródło przecieku na giełdę, gdyby doszło do takiej sytuacji? Autor niestety już nie pamięta, ale pewne jest, że do publikacji gry nigdy nie doszło.
Kamilos nie był pewny również innych istotnych okoliczności z tamtych czasów. Na przykład tego, czy przetrwała jakakolwiek kopia gry, bo nie posiada już wszystkich dyskietek, które miał w starych czasach. Niemniej jednak kilka z nich przetrwało próbę czasu i na spotkaniu Kamilos'a z Kaz'em zostały odczytane programy sprzed prawie 30 lat na równie zabytkowej stacji LDW Super 2000, podpiętej do Atari 65XE. Jedna z dyskietek wyglądała bardzo obiecująco, ponieważ miała naklejkę z tytułem poszukiwanej gry i jeszcze innej autorskiej produkcji Kamila. Na dyskietkach nie tylko zachowały się różne kopie gry, ale również źródła. I tu nastąpiła pauza w archiwizacji artefaktów z przeszłości, ponieważ po uruchomieniu Dangerous City ekran tytułowy zachęcił do szybkiego przetestowania gry, a to z kolei skończyło się dłuższą rozgrywką... Kamilos nie był pewny również innych istotnych okoliczności z tamtych czasów. Na przykład tego, czy przetrwała jakakolwiek kopia gry, bo nie posiada już wszystkich dyskietek, które miał w starych czasach. Niemniej jednak kilka z nich przetrwało próbę czasu i na spotkaniu Kamilos'a z Kaz'em zostały odczytane programy sprzed prawie 30 lat na równie zabytkowej stacji LDW Super 2000, podpiętej do Atari 65XE. Jedna z dyskietek wyglądała bardzo obiecująco, ponieważ miała naklejkę z tytułem poszukiwanej gry i jeszcze innej autorskiej produkcji Kamila. Na dyskietkach nie tylko zachowały się różne kopie gry, ale również źródła. I tu nastąpiła pauza w archiwizacji artefaktów z przeszłości, ponieważ po uruchomieniu Dangerous City ekran tytułowy zachęcił do szybkiego przetestowania gry, a to z kolei skończyło się dłuższą rozgrywką...
Linia 7: Linia 8:
W środę, 22 marca 2023 roku, na kanale zoom stowarzyszenia, autor gry zaanonsował jej wydanie w ramach stowarzyszenia PTODT. Gra została wydana z instrukcją i mapą, w trzech wersjach – w języku polskim z 1994 roku oraz angielskim i polskim z poprawkami z 2023 roku. Gra jest już dostępna w sklepie. W środę, 22 marca 2023 roku, na kanale zoom stowarzyszenia, autor gry zaanonsował jej wydanie w ramach stowarzyszenia PTODT. Gra została wydana z instrukcją i mapą, w trzech wersjach – w języku polskim z 1994 roku oraz angielskim i polskim z poprawkami z 2023 roku. Gra jest już dostępna w sklepie.
-Gra w sklepie: https://atarifan.pl/produkt/gra-dangerous-city/+== Wydania ==
-Nagranie rozmowy o grze: [YouTube - link wkrótce]+Edycja wzbogacona (2013)
 + 
 +Prace nad nową wydaniem (w zasadzie pierwszym publicznym) rozpoczęły się jeszcze w 2022 roku i trwały do stycznia 2023r. Gra została wydana w ramach stowarzyszenia PTODT jako wydanie pudełkowe na cartridge'u z instrukcją obsługi oraz mapą gry w trzech wersjach: w języku polskim z 1994 roku oraz angielskim i polskim z poprawkami z 2023 roku. Cały kod od początku procesu redevelopmentu składowany był na GitHub'ie, który będzie upubliczniony rok po wydaniu gry (w tej chwili repo jest prywatne).
 + 
 + 
 +== Odnośniki zewnętrzne ==
 +*[https://ptodt.org.pl/wszyscy/ptodt-wydal-gre-dangerous-city/ PTODT wydał grę „Dangerous City”]
 +*[https://atarifan.pl/produkt/gra-dangerous-city/ Gra w sklepie]
 +*Nagranie rozmowy o grze: [YouTube - link wkrótce]
 + 
 +[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
 +[[Kategoria:Gry labiryntowe]]
 +[[Kategoria:Polskie gry]]
 +[[Kategoria:VBXE]]

Wersja z dnia 14:22, 24 mar 2023

Grafika:DangerousCity.png

Dangerous City to wciągająca gra przygodowa z 1994 roku. Autorem gry jest czternastoletni wówczas Kamil Nowiński (aka "Kamilos"), obecnie architekt Azure pracujący w Londynie. Jego autorstwa jest programistyczna warstwa magazynów Pentragram oraz edytor tekstu Pentagram Zine Editor. Miał też pomysły na większe, autorskie gry dla Atari, a jeden z nich to właśnie Dangerous City. Pierwotnie gra została napisana z myślą o wydaniu jej przez firmę L.K. Avalon lub Mirage. Dlatego Kamil przygotował grę w dwóch, bardzo podobnych, ale nie identycznych wersjach – do tej pierwszej firmy wysłana została pod tytułem Dangerous City i z logo L.K. Avalon, a do tej drugiej jako City Dangerous z logo Mirage. Czy miało to być zabezpieczenie pozwalające wykryć źródło przecieku na giełdę, gdyby doszło do takiej sytuacji? Autor niestety już nie pamięta, ale pewne jest, że do publikacji gry nigdy nie doszło.

Kamilos nie był pewny również innych istotnych okoliczności z tamtych czasów. Na przykład tego, czy przetrwała jakakolwiek kopia gry, bo nie posiada już wszystkich dyskietek, które miał w starych czasach. Niemniej jednak kilka z nich przetrwało próbę czasu i na spotkaniu Kamilos'a z Kaz'em zostały odczytane programy sprzed prawie 30 lat na równie zabytkowej stacji LDW Super 2000, podpiętej do Atari 65XE. Jedna z dyskietek wyglądała bardzo obiecująco, ponieważ miała naklejkę z tytułem poszukiwanej gry i jeszcze innej autorskiej produkcji Kamila. Na dyskietkach nie tylko zachowały się różne kopie gry, ale również źródła. I tu nastąpiła pauza w archiwizacji artefaktów z przeszłości, ponieważ po uruchomieniu Dangerous City ekran tytułowy zachęcił do szybkiego przetestowania gry, a to z kolei skończyło się dłuższą rozgrywką...

Tak zaczęła się historia odzyskania kodu gry i jej samej oraz pomysłu nad wydaniem gry pod szyldem PTODT. W środę, 22 marca 2023 roku, na kanale zoom stowarzyszenia, autor gry zaanonsował jej wydanie w ramach stowarzyszenia PTODT. Gra została wydana z instrukcją i mapą, w trzech wersjach – w języku polskim z 1994 roku oraz angielskim i polskim z poprawkami z 2023 roku. Gra jest już dostępna w sklepie.

Wydania

Edycja wzbogacona (2013)

Prace nad nową wydaniem (w zasadzie pierwszym publicznym) rozpoczęły się jeszcze w 2022 roku i trwały do stycznia 2023r. Gra została wydana w ramach stowarzyszenia PTODT jako wydanie pudełkowe na cartridge'u z instrukcją obsługi oraz mapą gry w trzech wersjach: w języku polskim z 1994 roku oraz angielskim i polskim z poprawkami z 2023 roku. Cały kod od początku procesu redevelopmentu składowany był na GitHub'ie, który będzie upubliczniony rok po wydaniu gry (w tej chwili repo jest prywatne).


Odnośniki zewnętrzne

Personal tools