Deep Blue C

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:09, 29 gru 2008
Danos (Dyskusja | wkład)
(Dodanie informacji o możliwościach i bibliotekach)
← Previous diff
Wersja z dnia 20:48, 29 gru 2008
KMK (Dyskusja | wkład)
(dr. red.)
Next diff →
Linia 4: Linia 4:
* tablice wielowymiarowe * tablice wielowymiarowe
* liczby zmiennoprzecinkowe * liczby zmiennoprzecinkowe
-* funkcje zwracające wartości typu innego niż int+* funkcje zwracające wartości typu innego niż ''int''
-* operator sizeof+* operator ''sizeof''
* rzutowanie typów * rzutowanie typów
Inne niestandardowe właściwości Deep Blue C: Inne niestandardowe właściwości Deep Blue C:
-* Ostatni człon (case lub default) klauzuli switch musi być zakończony jedną z instrukcji: break, continue lub return.+* Ostatni człon (''case'' lub ''default'') klauzuli ''switch'' musi być zakończony jedną z instrukcji: ''break'', ''continue'' lub ''return''.
-* Typ char jest zawsze bez znaku.+* Typ ''char'' jest zawsze bez znaku.
* Łańcuchy znakowe nie mogą być dzielone. * Łańcuchy znakowe nie mogą być dzielone.
* Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków. * Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków.
Linia 20: Linia 20:
* Tablice jednowymiarowe * Tablice jednowymiarowe
* Operatory jednoargumentowe: + - * & ++ -- ! $- (tylda) * Operatory jednoargumentowe: + - * & ++ -- ! $- (tylda)
-* Operatory dwuargumentowe: + - * / % | ^ & == != < <= >= << >> <op>= && || ?: , (comma)+* Operatory dwuargumentowe: + - * / % | ^ & == != < <= >= << >> <op>= && || ?: ,
-* Słowa kluczowe: ''if, else, while, break, continue, return, for, do, switch, case,default''+* Słowa kluczowe: ''if, else, while, break, continue, return, for, do, switch, case, default''
* Dyrektywy kompilatora: #''define'', #''include'' * Dyrektywy kompilatora: #''define'', #''include''
* Linker (konsolidator) z funkcją relokowania * Linker (konsolidator) z funkcją relokowania
* Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash) * Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash)
-Prawdziwą siłą DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w Atari Basic, oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu:+Prawdziwie mocną stroną DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w [[Atari Basic]], oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu:
* AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie * AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie
* DBC - biblioteka uruchomieniowa * DBC - biblioteka uruchomieniowa
* GRAPHICS - biblioteka graficzna. Tryby tekstowe i graficzne Atari oraz funkcje graficzne wzorowane na Atari Basic * GRAPHICS - biblioteka graficzna. Tryby tekstowe i graficzne Atari oraz funkcje graficzne wzorowane na Atari Basic
-* PMG - biblioteka grafiki Gracz-Pocisk (Player Missile Graphics)+* PMG - biblioteka grafiki [[Player/Missile Graphics|grafiki Gracz-Pocisk]] (Player Missile Graphics)
* PRINTF - biblioteka obsługi konsoli * PRINTF - biblioteka obsługi konsoli
-Użyteczny jest kod źródłowy ww. bibliotek znajdujący się razem z innymi plikami DBC. Dodatkowo, na stronie APX udostępniono również kod źródłowy całego środowiska programistycznego.+Użyteczny jest kod źródłowy ww. bibliotek znajdujący się razem z innymi plikami DBC. Dodatkowo na stronie APX udostępniono również kod źródłowy całego środowiska programistycznego.
Materiały źródłowe: Materiały źródłowe:

Wersja z dnia 20:48, 29 gru 2008

Jeden z nielicznych kompilatorów języka C na małe Atari. Jego składnia jest zbliżona do standardu ANSI C, z istotnymi ograniczeniami. Niedostępne są:

  • struktury, unie
  • tablice wielowymiarowe
  • liczby zmiennoprzecinkowe
  • funkcje zwracające wartości typu innego niż int
  • operator sizeof
  • rzutowanie typów

Inne niestandardowe właściwości Deep Blue C:

  • Ostatni człon (case lub default) klauzuli switch musi być zakończony jedną z instrukcji: break, continue lub return.
  • Typ char jest zawsze bez znaku.
  • Łańcuchy znakowe nie mogą być dzielone.
  • Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków.
  • Funkcja nie może mieć więcej niż 126 argumentów.

Środowisko Deep Blue C (DBC) zapewnia dostęp do następujących konstrukcji programowych:

  • Typy podstawowe: char, int, typ wskaźnikowy (pointer)
  • Tablice jednowymiarowe
  • Operatory jednoargumentowe: + - * & ++ -- ! $- (tylda)
  • Operatory dwuargumentowe: + - * / % | ^ & == != < <= >= << >> <op>= && || ?: ,
  • Słowa kluczowe: if, else, while, break, continue, return, for, do, switch, case, default
  • Dyrektywy kompilatora: #define, #include
  • Linker (konsolidator) z funkcją relokowania
  • Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash)

Prawdziwie mocną stroną DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w Atari Basic, oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu:

  • AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie
  • DBC - biblioteka uruchomieniowa
  • GRAPHICS - biblioteka graficzna. Tryby tekstowe i graficzne Atari oraz funkcje graficzne wzorowane na Atari Basic
  • PMG - biblioteka grafiki grafiki Gracz-Pocisk (Player Missile Graphics)
  • PRINTF - biblioteka obsługi konsoli

Użyteczny jest kod źródłowy ww. bibliotek znajdujący się razem z innymi plikami DBC. Dodatkowo na stronie APX udostępniono również kod źródłowy całego środowiska programistycznego.

Materiały źródłowe: [1] AtariArchives.org, http://www.atariarchives.org/APX/showinfo.php?cat=20166

Personal tools