Dracon

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:05, 7 gru 2018
Dracon (Dyskusja | wkład)
(kredyty dla Larrego Elmore'a :))
← Previous diff
Wersja z dnia 10:02, 6 lut 2019
Dracon (Dyskusja | wkład)
([R0D0] ;))
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|Dracon quast 2004.jpg}} {{grafr|Dracon quast 2004.jpg}}
-Michał 'Dracon' Garbaciak. Ur. 29.09.1975. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.+Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.
Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari. Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari.
Linia 7: Linia 7:
Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym).
Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.).
-W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora [[Graph2Font]], a także pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]] i [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]], a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://www.atari.org.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=wywiady&id=latest&ucat=5&subaction=showfull tam]) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL] (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]]. +W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora [[Graph2Font]], a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]] i [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]], a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych [http://www.atari.org.pl/wywiady.php tu] oraz [http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=wywiady&id=latest&ucat=5&subaction=showfull tam]) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL] (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]].
Wspiera(ł) projekty '''[[Atariki]]''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']]. Wspiera(ł) projekty '''[[Atariki]]''' oraz '''Graph2Font'''. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie [[Dracon-|'''Dracon__''']].
Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. [http://ftp.pigwa.net/stuff/media/audio/music_discs/nostalgia-8-bit-remixes/ Nostalgia 8-bit Remixes]. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów [https://files.scene.org/get:no-http/mags/thevoice/thevoice2.zip THE VOICE #2] oraz [http://www.pouet.net/prod.php?which=11783 CHOSNECK #2]. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. [http://ftp.pigwa.net/stuff/media/audio/music_discs/nostalgia-8-bit-remixes/ Nostalgia 8-bit Remixes].

Wersja z dnia 10:02, 6 lut 2019

Grafika:Dracon quast 2004.jpg

Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.

Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 był aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag i Mega Magazine #8, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia 8-bit Remixes.


Odwiedził następujące zloty:


Wykorzystywane programy: Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.


Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe


Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl


Produkcje, w których brał udział:


Wystawione obrazki na gfx-compo to m.in.:


Inne grafiki:

  • Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
  • Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
  • Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
  • Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLP v1.6
  • SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
  • My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
  • Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)


Galerie z twórczością 8-bitową:

A.D.D.A.
ARTCITY
DEMOZOO
TOMSEDITOR

Personal tools