Dracon

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:33, 6 lut 2019
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 98: Linia 98:
* [[Media:My_drive.png|My Drive]] - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku) * [[Media:My_drive.png|My Drive]] - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
* [[Media:Main_groups1996.gif|Mapa Atarosceny]] - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.) * [[Media:Main_groups1996.gif|Mapa Atarosceny]] - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
-* [http://atarionline.pl/demoscena/N/Nice%20Speeches.atr "Nice Speeches"] para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer)+* [http://atarionline.pl/demoscena/N/Nice%20Speeches.atr "Nice Speeches"] para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w [[SFDN Packer]], itp.)

Aktualna wersja

Grafika:Dracon quast 2004.jpg

Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.

Jeden z czołowych grafików na Atari. Od momentu wygrania na Shadows Party 1994 był aktywny na scenie (z pewną przerwą na przełomie wieku XX i XXI). Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag i Mega Magazine #8, a także przeprowadził kilka wywiadów (zamieszczonych tu oraz tam) z osobami związanymi kiedyś z tworzeniem na 8-bitowe Atari. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia: 8-bit Remixes.


Odwiedził następujące zloty:


Wykorzystywane programy: Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.


Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe


Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl


Produkcje, w których brał udział:


Wystawione obrazki na gfx-compo to m.in.:


Inne rzeczy:

  • Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
  • Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
  • Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
  • Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLP v1.6
  • SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
  • My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
  • Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
  • "Nice Speeches" para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer, itp.)


Galerie z twórczością 8-bitową:

A.D.D.A.
ARTCITY
DEMOZOO
TOMSEDITOR

Personal tools