Dracon

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:46, 3 wrz 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 21:49, 3 wrz 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 5: Linia 5:
Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari. Zaczynał w 1993 roku, od wypuszczenia (mieszanej) kolekcji graficznej "GFX DEMO #1" oraz dema "Guns'n Roses". Z [[Grey]]em na krótko założył grupę "MGD", która szybko się zamknęła (po 1 demku). Jeden z czołowych [[grafik|grafików]] na Atari. Zaczynał w 1993 roku, od wypuszczenia (mieszanej) kolekcji graficznej "GFX DEMO #1" oraz dema "Guns'n Roses". Z [[Grey]]em na krótko założył grupę "MGD", która szybko się zamknęła (po 1 demku).
Od momentu wygrania w gfx compo na [[Shadows Party 1994]] zauważony na [[ataroscena|ataroscenie]]. Od momentu wygrania w gfx compo na [[Shadows Party 1994]] zauważony na [[ataroscena|ataroscenie]].
-Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Od połowy lat 90. XX w. do prawie końca wieku był także w nieformalnej grupie atarowców z Wybrzeża pod nazwą "4-TET". Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym).+Członek grup [[Nova]], [[USG]] oraz [[Taquart]] (a także, krótko i dość niespodziewanie, [[Odsiecz Sobieskiego|OS]]). Od połowy lat 90. XX w. do prawie końca wieku był także w nieformalnej grupie atarowców z Wybrzeża pod nazwą "4-TET". Przez pewien czas był także [[swaper]]em. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem [[GED]] (którego [https://madteam.atari8.info/index.php?energy=ged10 opis] zamieścił później w magazynie dyskowym (dwie części)).
Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo ([[interlace]], nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.).
W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora [[Graph2Font]], a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]], [[Pentagram Zine]] oraz [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]]. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL] (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]]. W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora [[Graph2Font]], a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego [http://g2f.atari8.info/instrukcja_eng.html instrukcji obsługi]. Napisał kilka artykułów do magazynu [[Energy]] oraz pojedyncze do [[Serious]], [[Barymag]], [[Pentagram Zine]] oraz [[Mega Magazine| Mega Magazine #8]]. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego [[ASMA]], wspomógł również serwis [http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1088789322&archive=&start_from=20&ucat=2&ct=opisy AOL] (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w [[24h Compo]].

Wersja z dnia 21:49, 3 wrz 2022

Grafika:Dracon quast 2004.jpg

Michał 'Dracon' Garbaciak. Rocznik siedemdziesiąty piąty. Żonaty. Pochodzi z i mieszka w Gdańsku.

Jeden z czołowych grafików na Atari. Zaczynał w 1993 roku, od wypuszczenia (mieszanej) kolekcji graficznej "GFX DEMO #1" oraz dema "Guns'n Roses". Z Greyem na krótko założył grupę "MGD", która szybko się zamknęła (po 1 demku). Od momentu wygrania w gfx compo na Shadows Party 1994 zauważony na ataroscenie. Członek grup Nova, USG oraz Taquart (a także, krótko i dość niespodziewanie, OS). Od połowy lat 90. XX w. do prawie końca wieku był także w nieformalnej grupie atarowców z Wybrzeża pod nazwą "4-TET". Przez pewien czas był także swaperem. Odważny na tyle, aby eksperymentować z programem GED (którego opis zamieścił później w magazynie dyskowym (dwie części)). Lubił tworzyć i eksperymentować w różnych trybach graficznych, zarówno kolorowych, jak i monochromatycznych, nierzadko ulepszonych programowo (interlace, nakładanie duszków, przerwania DLI, itd.). W późniejszym czasie do tworzenia atarowskiej grafiki używał głównie pecetowego edytora Graph2Font, a także (współ)pomagał przy tłumaczeniu na język obcy jego instrukcji obsługi. Napisał kilka artykułów do magazynu Energy oraz pojedyncze do Serious, Barymag, Pentagram Zine oraz Mega Magazine #8. Udzielał się przy rozbudowie archiwum muzycznego ASMA, wspomógł również serwis AOL (opisem do gry GUNSLINGER), uczestniczył w 24h Compo. Wspiera(ł) projekty Atariki oraz Graph2Font. Z wiadomych względów bywa mylony z osobą o ksywie Dracon__. W pierwszej dekadzie XXI wieku (ok. 2005-2008 roku) zebrał i wypuścił nieoficjalną kompilację coverów 8-bitowej muzyki z gier pt. Nostalgia: 8-bit Remixes. Obecnie nieaktywny.

Spis treści

Odwiedzone zloty


Wykorzystywane programy

Koala Microillustrator, XL-Art, RAMbrandt, Kleks, XL-Paint, CIN, Trzmiel, GED, Graph, Plama 256, Graph2Font, itd.

Konfiguracja sprzętowa

Wywiady

Między 2003 a 2004 r. udzielił wywiadów dla scenowych magazynów THE VOICE #2 oraz CHOSNECK #2.

Sam z kolei przeprowadził wywiady dla portali Atari Area i AtariOnline z:

Inne

Zainteresowania: sztuka wizualna (w tym rysunek klasyczny), dobra literatura i film, gry komputerowe

Kontakt: mickgar [<małpeczka>] wp.pl

Produkcje, w których brał udział

Wystawione obrazki na gfx-compo


Inne prace

  • Beauty Paradox - zwycięska grafika na jednym z 3-miejskich Sztabów (ok. 2004-2005 r.)
  • Beavis & Butt-Head - ćwiczenie w GED
  • Pinokio - ataroscenowiec - ćwiczenie w Graph2Font
  • Woodman - grafika przeznaczona na jakieś gfx-compo, z XLPaint v1.6
  • SAP'em ALL! - projekt obrazka do konwertera plus FAQ dla tego programu
  • My Drive - grafika testowa z programu Plama 256 (wystawiona na którymś party ok. 1998-2000 roku)
  • Mapa Atarosceny - poglądowa mapa polskiej sceny atarowej w jej rozkwicie (1995-1996 r.)
  • "Nice Speeches" para-demo upamiętniające gdańskie nieformalne i kameralne spotkania atarowców ("kod", grafika, pakowanie sampli w SFDN Packer, itp.)
  • Smok (grafika miała iść do jakiegoś dema Heavena jako animacja, ale trafiła też do manuala Graph2Font)
  • 4TET-copy part (obrazek w GED upamiętniający spotkania 4-TET-u)
  • logo THE END z dema "Nice Speeches" 4-TET-u

Galerie z twórczością 8-bitową

A.D.D.A.
ARTCITY
DEMOZOO
TOMSEDITOR

Personal tools