Dyskusja:Player/Missile Graphics

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 00:27, 27 sie 2014
KMK (Dyskusja | wkład)
(del. resztki po starej wersji mediawiki)
← Previous diff
Wersja z dnia 00:28, 27 sie 2014
KMK (Dyskusja | wkład)
(ups)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
"Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3" "Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3"
-:A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --[[Wikipedysta:0xF|0xF]] 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)+:A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)
-::E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. [[Wikipedysta:KMK|KMK]] 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)+::E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)
Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których
Linia 10: Linia 10:
cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment, cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment,
żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd.
---[[Wikipedysta:0xF|0xF]] 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)+--[[Użytkownik:0xF|0xF]] 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)
To wytnij. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 14:10, 20 wrz 2005 (CEST) To wytnij. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 14:10, 20 wrz 2005 (CEST)

Wersja z dnia 00:28, 27 sie 2014

"Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3"

A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --0xF 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)
E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. KMK 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)

Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których duszek będzie widoczny zależy od jego szerokości, grafiki (jak jest $00, to jak by nie ustawiać pozycję, nie będzie widać :) ) i tego, ile widać na ekranie (np. w emulu 168 cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment, żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. --0xF 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)

To wytnij. KMK 14:10, 20 wrz 2005 (CEST)

Powstała rozbieżność zw. z nazewnictwem. W Rejestry_ANTIC-a#PMBASE na określenie "player" używane jest "gracz", a na "missile" - "pocisk", co jest dość czytelne i zgodne z tym, co widać w polskiej literaturze. Natomiast na tej stronie "playera" określa się mianem "duszek". Może warto by to ujednolicić? --Mono 14:40, 4 cze 2010 (CEST)

A może by przyjąć, że "duszek" jest określeniem ogólniejszym na gracza lub pocisk? KMK 01:14, 6 cze 2010 (CEST)
Tak to właśnie rozumiem. --Mono 11:07, 6 cze 2010 (CEST)
Personal tools