Equalizer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:56, 9 lip 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 15:00, 9 lip 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 4: Linia 4:
Obok przykład z czołówki gry "MUFF" na Atari XL/XE. Obok przykład z czołówki gry "MUFF" na Atari XL/XE.
 +Na dole z kolei "poziomy" equlizer z gry "LORIEN's TOMB".
 +<br>
 +<br>
{{grafr|LORIENs eq.png}} {{grafr|LORIENs eq.png}}
[[Kategoria:Glosariusz]] [[Kategoria:Glosariusz]]

Wersja z dnia 15:00, 9 lip 2006

Grafika:Muff-eq.png

W znaczeniu demoscenowym, graficzne zobrazowanie odgrywanego dźwięku (najczęściej w postaci kolorowych "słupków", dynamicznie reagujących na aktualną głośność muzyki/odgłosu). Postrzegany jest jako dodatkowy element 'ozdobny' w niektórych demach i programach, co objawia się czasem humorystyczną prośbą o wstawienie gdzieś jeszcze jakiegoś "equalizera" (czyli dodatkowej, nie tak bardzo potrzebnej, atrakcji). Jeśli chodzi o 8-bitowe Atari, to equalizery były pokazywane w demach po 1990 r. oraz popularnych edytorach muzycznych (np. Chaos Music Composer, Music ProTracker), obecnie (jako dodatkowy efekt), są "na wymarciu".

Obok przykład z czołówki gry "MUFF" na Atari XL/XE. Na dole z kolei "poziomy" equlizer z gry "LORIEN's TOMB".

Grafika:LORIENs eq.png

Personal tools