Fox

From Atariki

Revision as of 21:53, 18 paź 2006; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Grafika:FOX_2002.jpg

Piotr 'Fox' Fusik, znany również jako 0xF. Mózg jakich mało.

Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy Infinity i oczarował wszystkich intrem Drunk Chessboard. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy Taquart, gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker FlashPack, własny program do logosowania grafiki (GR8 Logoser) tudzież drugi, po GED, program do wyciskania siódmych potów z ANTIC-a bez użycia trybu interlace czyli PowerGraph, a także Professional Copy - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema (IO4 Invitro, Ultra). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę `odpowiednika gry Boulder Dash na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych TIP i 9++. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo Numen, w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry Vector, czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). Stworzył także używany chętnie na scenie cross-asembler - xasm - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego Quick Assemblera. Warto odnotować jeszcze jego najnowszą i ostatnią produkcję na Atari - grę Mahna-Małysz.

Ze sportu interesuje się wyłącznie perlgolfem.

Poza Taquart jest członkiem grup Odsiecz Sobieskiego i PMWD.

Obecnie zaangażowany w projekty Atari800 i ASAP.

Personal tools