Future Composer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:07, 10 gru 2004
Eru (Dyskusja | wkład)
(poprawne linkowanie, pospisy tylko w dyskusjach)
← Previous diff
Wersja z dnia 01:23, 11 gru 2004
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-'''FUTURE COMPOSER''' (FC) - edytor muzyczny dla Atari XL/XE, napisany przez [[Magnus]]a. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed [[CMC]] czy SOUNDTRACKEREM z ASD. Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[Pokey]]a. +'''FUTURE COMPOSER''' (FC) - edytor muzyczny dla Atari XL/XE, napisany przez [[Magnus]]a. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed [[CMC]] czy SOUNDTRACKEREM firmy ASF. Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[Pokey]]a.
 + 
Inne cechy charakterystyczne: Inne cechy charakterystyczne:
- generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (z dołączoną procedurą odgrywającą) - generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (z dołączoną procedurą odgrywającą)
-- bardzo oszczędny (w porówananiu do konkurencji) czas odtwarzania procedury odgrywającej (ważne w demach np. [[Konop]] użył FC w części z wektorówką w demie [[Sweet Illusions]].+- bardzo oszczędny (w porówananiu do konkurencji) czas odtwarzania procedury odgrywającej (ważne w demach np. [[Konop]] użył FC w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]].
 + 
 +Program wydany w 1991 roku przez firmę SPEKTRA (wydała także grę [[INSIDE]].

Wersja z dnia 01:23, 11 gru 2004

FUTURE COMPOSER (FC) - edytor muzyczny dla Atari XL/XE, napisany przez Magnusa. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed CMC czy SOUNDTRACKEREM firmy ASF. Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk Pokeya.

Inne cechy charakterystyczne: - generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (z dołączoną procedurą odgrywającą) - bardzo oszczędny (w porówananiu do konkurencji) czas odtwarzania procedury odgrywającej (ważne w demach np. Konop użył FC w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions.

Program wydany w 1991 roku przez firmę SPEKTRA (wydała także grę INSIDE.