Future Composer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:41, 23 gru 2004
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 11:53, 7 lip 2005
Jellonek (Dyskusja | wkład)
(CMC -> Chaos Music Composer)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-'''FUTURE COMPOSER''' (FC) - edytor muzyczny dla komputerów Atari XL/XE, napisany przez [[Magnus]]a. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed [[CMC]] czy [[SoundTrackerem]] firmy [[ASF]]). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[Pokey]]a. +'''FUTURE COMPOSER''' (FC) - edytor muzyczny dla komputerów Atari XL/XE, napisany przez [[Magnus]]a. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed [[Chaos Music Composer]] czy [[SoundTrackerem]] firmy [[ASF]]). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[Pokey]]a.
Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). :) Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). :)
Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]]. Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]].

Wersja z dnia 11:53, 7 lip 2005

FUTURE COMPOSER (FC) - edytor muzyczny dla komputerów Atari XL/XE, napisany przez Magnusa. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed Chaos Music Composer czy SoundTrackerem firmy ASF). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk Pokeya. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie futurystyczny design programu). :) Edytora tego używali tacy muzycy jak Zur-Soft, Top Odin, Tomasz Liebich czy Tatqoo.

Niektóre cechy charakterystyczne dla FC:

  • generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (z dołączoną procedurą odgrywającą)
  • bardzo oszczędny (w porówananiu do konkurencji) czas odtwarzania procedury odgrywającej (ważne w demach np. Konop użył FC w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions).

Program wydany w 1991 roku przez firmę SPEKTRA (wydała także m.in. grę INSIDE).

Personal tools