G2F

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:41, 6 mar 2011
Tebe (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Tebe (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F.+{{disambig}}
-Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB.+* [[Graph2Font]]
- +* [[G2F (format pliku)]]
-Format pliku G2F:+
-<pre>+
-$0000 - Screen_Width = [32, 40, 48]+
-$0001 - bit 0..2 Pixel = [1,2,4]+
- bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2)+
- +
-$0002 - Charsets_Count+
-$0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data+
- +
-(Charsets_Count+1)*1024 - Charsets Data+
- +
-30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets+
- bit 7 newFnt+
- +
-$500 bytes - Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)+
-$400 bytes - PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3)+
- +
-$200 bytes - Player0 DATA+
-$200 bytes - Missile0 DATA+
- +
-$200 bytes - Player1 DATA+
-$200 bytes - Missile1 DATA+
- +
-$200 bytes - Player2 DATA+
-$200 bytes - Missile2 DATA+
- +
-$200 bytes - Player3 DATA+
-$200 bytes - Missile3 DATA+
- +
-$800 bytes - Smask+
- +
-240*290 bytes - Sprajt+
-240*290 bytes - SprajtX+
- +
-$100 bytes - 5th_Player[0..255]+
- 5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3]+
- bit6 = 0 - DLI MODE+
- 1 - DLI+ MODE+
- +
- bit7 = 0 - GED+ MODE+
- 1 - GED+ disabled badlines MODE+
- +
-240*24 bytes - Raster program+
- +
-30 bytes - Graphics Mode = [1,2,4,255]+
- +
-210 bytes - unused+
- +
-16 bytes - [0..15]+
- raster_ofset = [0]-8+
- +
-1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR+
- +
-$500 - Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)+
- +
-1 bytes - unused+
- +
-3 bytes - Video_Chipset [0..2]+
- [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE+
- [1] = color map cell width+
- [2] = color map cell height+
- +
-48*240 bytes - VBXE color map+
- +
-1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR+
- +
-30*Screen_Width bytes - Invers2 Data (DLI+ mode)+
- +
-30 bytes - Table2 Data+
- +
-128 bytes - Charset limitations+
- +
-240*2 bytes - Raster line offset program+
- +
-1 bytes - unused+
-</pre>+
- +
-{{stub}}+
-[[Kategoria:Emulacja]]+
-[[Kategoria:Formaty plików]]+

Aktualna wersja

Personal tools