Glenn the 5200Man

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 23:50, 29 lis 2023
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 23:50, 29 lis 2023
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Atari 5200 było bardzo podobne pod względem architektury do komputerów Atari, ale nie w 100% kompatybilne - cartridge z A5200 fizycznie nie pasowało do komputerów Atari. Ponadto joysticki były inne i 5200 korzystało z analogowych joysticków. Atari 5200 było bardzo podobne pod względem architektury do komputerów Atari, ale nie w 100% kompatybilne - cartridge z A5200 fizycznie nie pasowało do komputerów Atari. Ponadto joysticki były inne i 5200 korzystało z analogowych joysticków.
-W 2015 roku Glenn udzielił [https://www.youtube.com/watch?v=_D-2ep2DMGQ wywiadu]] o swojej twórczości w podcaście Kaya Savetz'a.+W 2015 roku Glenn udzielił [https://www.youtube.com/watch?v=_D-2ep2DMGQ wywiadu] o swojej twórczości w podcaście Kaya Savetz'a.
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Ludzie]] [[Kategoria:Ludzie]]

Wersja z dnia 23:50, 29 lis 2023

Glenn Botts - amerykański cracker, znany z działania na 8-bitowym Atari. Glenn był prawdopodobnie jednym z najbardziej znanych ówcześnie crakerów oprogramowania Atari, ponieważ miał wyjątkową specjalność. Większość piratów usuwała ochronę kopii z oprogramowania, dzięki czemu była możliwa do kopiowania i można go udostępnić za darmo. Glenn's Skill z kolei "przerabiał" gry z systemu Atari 5200 i przekształcanie ich, aby działali na 8-bitowych komputerach Atari. Wiele gier stworzonych dla Atari 5200 nie zostało wydanych dla 8-bitowych komputerów, więc istnienie konwersji systemu Glenna miało unikalny efekt tworzenia gier dla komputerów Atari, które w innym przypadku nie istniałyby. Atari 5200 było bardzo podobne pod względem architektury do komputerów Atari, ale nie w 100% kompatybilne - cartridge z A5200 fizycznie nie pasowało do komputerów Atari. Ponadto joysticki były inne i 5200 korzystało z analogowych joysticków.

W 2015 roku Glenn udzielił wywiadu o swojej twórczości w podcaście Kaya Savetz'a.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools