Graphics 0

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:40, 21 cze 2016
Mono (Dyskusja | wkład)
(link do programu SGE)
← Previous diff
Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(odstubowanie)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
 +[[Grafika:Gr0.png|GR.0|right]]
Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego.
 +[[Generator znaków]] zawiera definicje 128 znaków.
 +Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]).
 +
 +Rejestry określające kolory:
 +* Kolor ramki - [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]);
 +* Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
 +* Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]).
 +W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]].
 +
 +Ekran w tyb trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
 +
 +== Ciekawostki ==
 +W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[ANTIC Display List#Przełączanie trybów w linii|trzy tryby w linii]].
== Zobacz również == == Zobacz również ==
-[[SGE]]+* [[SGE]]
 +* [[Kody ekranowe]]
-{{stub}} 
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022

GR.0

Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Rejestry określające kolory:

W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.

Ekran w tyb trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.

Ciekawostki

W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.

Zobacz również

Personal tools