Graphics 11

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:05, 11 gru 2004
Tebe (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 00:14, 15 gru 2004
Lewis (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 8: Linia 8:
* Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii * Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii
-Cień rejestru GTIA znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $c0 spowoduje włączenie trybu 11 w numeracji Basica.+Cień rejestru GTIA ($D01B) znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $c0 spowoduje włączenie trybu 11 w numeracji Basica.
Ciekawym zjawiskiem związanym z tym trybem jest fakt, że na wyjściu obrazu Atari miesza składową koloru danej linii z kolorem linii po niej następującej. Dzięki temu, jeżeli na przykład stworzymy [[Display List]] z liniami na zmianę w [[Graphics 9]] i [[Graphics 11]] będziemy widzieć tylko linie GR.9 ale ''pokolorowane'' wartościami z linii GR.11. Ten trick jest wykorzystywany m.in. w trybach graficznych [[CIN]] oraz [[TIP]]. Ciekawym zjawiskiem związanym z tym trybem jest fakt, że na wyjściu obrazu Atari miesza składową koloru danej linii z kolorem linii po niej następującej. Dzięki temu, jeżeli na przykład stworzymy [[Display List]] z liniami na zmianę w [[Graphics 9]] i [[Graphics 11]] będziemy widzieć tylko linie GR.9 ale ''pokolorowane'' wartościami z linii GR.11. Ten trick jest wykorzystywany m.in. w trybach graficznych [[CIN]] oraz [[TIP]].

Wersja z dnia 00:14, 15 gru 2004

11-ty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji ANTIC'a jest to tryb piętnasty ($0F), z wartością $c0 w rejestrze kontroli GTIA ($d01b). ANTIC generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory.

  • Kolory: 16 kolorów o tej samej jasności z rejestru $D01A ($2C8)
  • Proporcje pixla: 4x1
  • Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli
  • Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii

Cień rejestru GTIA ($D01B) znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $c0 spowoduje włączenie trybu 11 w numeracji Basica.

Ciekawym zjawiskiem związanym z tym trybem jest fakt, że na wyjściu obrazu Atari miesza składową koloru danej linii z kolorem linii po niej następującej. Dzięki temu, jeżeli na przykład stworzymy Display List z liniami na zmianę w Graphics 9 i Graphics 11 będziemy widzieć tylko linie GR.9 ale pokolorowane wartościami z linii GR.11. Ten trick jest wykorzystywany m.in. w trybach graficznych CIN oraz TIP.

Personal tools