Graphics 7

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:18, 18 cze 2016
Mono (Dyskusja | wkład)
(kategoria tryby graficzne)
← Previous diff
Wersja z dnia 07:13, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(mapowanie kolorów)
Next diff →
Linia 6: Linia 6:
*Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List) *Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
-Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:+Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
-* [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]);+* %00 [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]).
-* [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]);+* %01 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]);
-* [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);+* %10 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]);
-* [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]).+* %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. [[Draconus]], [[Zybex]], czy [[Blinky's Scary School]], a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak [[Black Lamp]], [[Crumble's Crisis]], [[Space Lobsters]] oraz [[Ninja Commando]]. Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. [[Draconus]], [[Zybex]], czy [[Blinky's Scary School]], a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak [[Black Lamp]], [[Crumble's Crisis]], [[Space Lobsters]] oraz [[Ninja Commando]].

Wersja z dnia 07:13, 14 maj 2022

Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 96 linii trybu ANTIC $0D.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. Draconus, Zybex, czy Blinky's Scary School, a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak Black Lamp, Crumble's Crisis, Space Lobsters oraz Ninja Commando.

Programy graficzne używające tego trybu to RAMbrandt oraz Graphics Arts Department.

Personal tools