Graphics 8

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:39, 11 gru 2004
Tebe (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 07:39, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(link do zmiany trybow)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Ósmy tryb graficzny w numeracji Basica, zwany też HiRes. W numeracji [[ANTIC]]'a jest to tryb piętnasty ($0F). +Ósmy tryb graficzny w numeracji [[Atari OS]], zwany też [[Hires]]. Składa się ze 192 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0F]].
-* Kolory: 2 (tryb monochromatyczny)+* Kolory: 2 jasności tego samego koloru ([[Tryby monochromatyczne ANTIC-a|tryb monochromatyczny]])
-* [[Proporcje pixla]]: 1x1+* Proporcje piksela: 1x1
-* Rozdzielczość pozioma: 256, 320, 384 pixli+* Rozdzielczość pozioma: 320 [[piksel]]i, w zależności od szerokości ekranu ([[Rejestry-cienie Atari OS#DMACTLS|DMACTLS]]) także 256 lub 384.
-* Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii+* Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując [[ANTIC Display List|Display List]])
-Kolor tła znajduje się w rejestrze o adresie $D018 ($02C6), natomiast jasność grafiki w rejestrze o adresie $D017 ($02C5).+Rejestry określające kolory:
 +* Kolor ramki - [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]);
 +* Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
 +* Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]).
 +W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]].
-W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]].+== Ciekawostki ==
 +W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[ANTIC Display List#Przełączanie trybów w linii|trzy tryby w linii]].
 + 
 +== Zobacz również ==
 +[[Graph8]]
 + 
 +{{stub}}
 +[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]]
 +[[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 07:39, 14 maj 2022

Ósmy tryb graficzny w numeracji Atari OS, zwany też Hires. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0F.

  • Kolory: 2 jasności tego samego koloru (tryb monochromatyczny)
  • Proporcje piksela: 1x1
  • Rozdzielczość pozioma: 320 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 256 lub 384.
  • Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Rejestry określające kolory:

W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.

Ciekawostki

W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.

Zobacz również

Graph8


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools