HARD

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:24, 17 maj 2019
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 12:26, 17 maj 2019
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 7: Linia 7:
* dźwięku - jako (oficjalnie) pierwsi odtwarzali (programowo, bez modyfikacji sprzętowych) pliki ''.sid'' na Atari (cała ścieżka dźwiękowa w ich demach to muzyczki z C64 z autorskim playerem). * dźwięku - jako (oficjalnie) pierwsi odtwarzali (programowo, bez modyfikacji sprzętowych) pliki ''.sid'' na Atari (cała ścieżka dźwiękowa w ich demach to muzyczki z C64 z autorskim playerem).
W 2017 roku pokazali i udostępnili technikę wzbogacania dźwięku [[Pokey]]a o tzw. "hardbass" W 2017 roku pokazali i udostępnili technikę wzbogacania dźwięku [[Pokey]]a o tzw. "hardbass"
-* obrazu - pierwsi wpadli na pomysł trybu [[HIP]] w grafice stąd też jego nazwa (Hard-Interlacing-Picture). W 2017 roku pokazali i udostępnili kolejny ciekawy tryb graficzny - HCM.+* obrazu - pierwsi wpadli na pomysł trybu [[HIP]] w grafice stąd też jego nazwa (Hard-Interlacing-Picture). W 2017 roku pokazali i udostępnili kolejny ciekawy tryb graficzny - [https://bitbucket.org/sandor-hard/reharden/src/master/HCM.md HCM].

Wersja z dnia 12:26, 17 maj 2019

Grafika:HARD_SOFTWARE_1994_from_JOYRIDE_DEMO_.gif

HARD (a.k.a. HARD SOFT lub HARD Software) to węgierska demo-grupa z Atari XL/XE, założona przez Teli Sandora i Felkera Farkasa w 1991 roku. Dołączył do nich później Bene Tamas. Grupa ta znana jest przede wszystkim ze "zrzucania" całych części dem z Commodore 64 a czasem tylko niektórych danych (logo, obrazki) - w czym jednak nie byli "osamotnieni" na atarowskiej scenie.

Poza tym HARD to innowatorzy w dziedzinie:

  • dźwięku - jako (oficjalnie) pierwsi odtwarzali (programowo, bez modyfikacji sprzętowych) pliki .sid na Atari (cała ścieżka dźwiękowa w ich demach to muzyczki z C64 z autorskim playerem).

W 2017 roku pokazali i udostępnili technikę wzbogacania dźwięku Pokeya o tzw. "hardbass"

  • obrazu - pierwsi wpadli na pomysł trybu HIP w grafice stąd też jego nazwa (Hard-Interlacing-Picture). W 2017 roku pokazali i udostępnili kolejny ciekawy tryb graficzny - HCM.


Członkowie:


Wydane produkcje:


Grupa działała aktywnie(j) w I połowie lat 90. XX w.

Linki

Personal tools