Hans Kloss

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:43, 23 cze 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)
(Linki)
← Previous diff
Wersja z dnia 11:23, 5 paź 2014
Korodzik (Dyskusja | wkład)
(Technikalia - Na podstawie wywiadu z Secret Service nr 97)
Next diff →
Linia 3: Linia 3:
- Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu... - Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu...
-Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...?+Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V-1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...?
Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się... Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się...
 +
 +==Rozgrywka==
 +Celem gracza jest spenetrować labirynt korytarzy w poszukiwaniu planów tajnej broni, a na koniec udać się do kwatery głównej i je... podstemplować. W zadaniu przeszkadzają pałętające się pod nogami małe samobieżne czołgi, z którymi kontakt uszczupla stale ubywające zasoby jedzenia i picia, oraz pozamykane drzwi i karabiny uruchamiane fotokomórką. Siły życiowe można uzupełnić znalezioną kawą i mięsnym posiłkiem. Tu i ówdzie można znaleźć również klucze do drzwi i czasowe wyłączniki fotokomórki. Jednak obiekty te są porozmieszczane w sposób, który wymaga od gracza znajomości rozkładu korytarzy i planowania trasy. Gra jest zatem [[:Kategoria:Gry labiryntowe|labiryntówką]] w pełnym tego słowa znaczeniu.
== Technikalia == == Technikalia ==
-Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, choć niestety nie słychać tutaj motywów znanych z filmu. Autorem był Dariusz "De Jet" Żołna i był to jego debiut w pisaniu gier.+Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu.
-Gra ma wbudowane hasło: "HEAVY METAL". Wpisanie go na ekranie tytułowym pozwala uzyskać nieśmiertelność.+Autorem jest [[Dariusz Żołna|Dariusz "De Jet" Żołna]] i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w [[Tajemnice Atari|Tajemnicach Atari]]). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury. Był wówczas w klasie maturalnej i grę pisał głównie po nocach.
-== Linki ==+Grafika powstała za pomocą programów [[Game Graphics Editor]] (autorstwa [[Janusz Pelc|Janusza Pelca]]) oraz "Jet Font Editor", autorstwa Żołny. Ten pierwszy został wykorzystany do stworzenia grafiki tła i jeżdżących min, ten drugi - do czcionek oraz do stworzenia grafiki planów rakiety V1 (była to ręcznie przeniesiona na komputer ilustracja z książki o II wojnie światowej).
-* [http://atari.fandal.cz/download.php?files_id=2022 gra na stronie Fandala]+
-* [http://mapy.atari8.info/f-k/hanskloss.png mapa do gry]+
 +Oprócz Żołny nad grą pracowali:
 +* [[Sebastian Michna|Sebastian "Baron" Michna]] - animacja, ekran tytułowy
 +* [[Daniel Kleczyński|Daniel "D.K." Kleczyński]] - muzyka
 +* [[Bartek Gałązka]] - plansze
 +
 +Na grze Żołna zarobił ok. kilkadziesiąt milionów starych złotych.
 +
 +==Cheaty==
 +Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność (aczkolwiek nie dotyczy to kontaktu z fotokomórką).
 +
 +Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać.
 +
 +== Linki ==
 +*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=2387 Hans Kloss] w [[Atarimania|Atarimanii]]
 +*[http://a8.fandal.cz/download.php?files_id=2022 Hans Kloss] na stronie [[Fandal]]a
 +*[http://tajemnice.atari8.info/5_93/5_93_wywiad.html Wywiad z Dariuszem Żołną] (między innymi)
-{{Stub}} 
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
 +[[Kategoria:Gry labiryntowe]]
[[Kategoria:Polskie gry]] [[Kategoria:Polskie gry]]

Wersja z dnia 11:23, 5 paź 2014

Grafika:hans_kloss.gif

Spis treści

O grze

- Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu...

Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V-1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...?

Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się...

Rozgrywka

Celem gracza jest spenetrować labirynt korytarzy w poszukiwaniu planów tajnej broni, a na koniec udać się do kwatery głównej i je... podstemplować. W zadaniu przeszkadzają pałętające się pod nogami małe samobieżne czołgi, z którymi kontakt uszczupla stale ubywające zasoby jedzenia i picia, oraz pozamykane drzwi i karabiny uruchamiane fotokomórką. Siły życiowe można uzupełnić znalezioną kawą i mięsnym posiłkiem. Tu i ówdzie można znaleźć również klucze do drzwi i czasowe wyłączniki fotokomórki. Jednak obiekty te są porozmieszczane w sposób, który wymaga od gracza znajomości rozkładu korytarzy i planowania trasy. Gra jest zatem labiryntówką w pełnym tego słowa znaczeniu.

Technikalia

Gra została wydana w 1992 roku przez L.K. Avalon (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu.

Autorem jest Dariusz "De Jet" Żołna i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w Tajemnicach Atari). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury. Był wówczas w klasie maturalnej i grę pisał głównie po nocach.

Grafika powstała za pomocą programów Game Graphics Editor (autorstwa Janusza Pelca) oraz "Jet Font Editor", autorstwa Żołny. Ten pierwszy został wykorzystany do stworzenia grafiki tła i jeżdżących min, ten drugi - do czcionek oraz do stworzenia grafiki planów rakiety V1 (była to ręcznie przeniesiona na komputer ilustracja z książki o II wojnie światowej).

Oprócz Żołny nad grą pracowali:

Na grze Żołna zarobił ok. kilkadziesiąt milionów starych złotych.

Cheaty

Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność (aczkolwiek nie dotyczy to kontaktu z fotokomórką).

Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać.

Linki

Personal tools