Hans Kloss

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:09, 5 paź 2014
Korodzik (Dyskusja | wkład)
(Technikalia)
← Previous diff
Wersja z dnia 11:23, 5 paź 2014
Korodzik (Dyskusja | wkład)
(Technikalia - Na podstawie wywiadu z Secret Service nr 97)
Next diff →
Linia 13: Linia 13:
Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu. Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu.
-Autorem jest [[Dariusz Żołna|Dariusz "De Jet" Żołna]] i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w [[Tajemnice Atari|Tajemnicach Atari]]). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury.+Autorem jest [[Dariusz Żołna|Dariusz "De Jet" Żołna]] i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w [[Tajemnice Atari|Tajemnicach Atari]]). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury. Był wówczas w klasie maturalnej i grę pisał głównie po nocach.
 + 
 +Grafika powstała za pomocą programów [[Game Graphics Editor]] (autorstwa [[Janusz Pelc|Janusza Pelca]]) oraz "Jet Font Editor", autorstwa Żołny. Ten pierwszy został wykorzystany do stworzenia grafiki tła i jeżdżących min, ten drugi - do czcionek oraz do stworzenia grafiki planów rakiety V1 (była to ręcznie przeniesiona na komputer ilustracja z książki o II wojnie światowej).
Oprócz Żołny nad grą pracowali: Oprócz Żołny nad grą pracowali:
-* [[Sebastian Michna|Sebastian "Baron" Michna]] - animacja+* [[Sebastian Michna|Sebastian "Baron" Michna]] - animacja, ekran tytułowy
* [[Daniel Kleczyński|Daniel "D.K." Kleczyński]] - muzyka * [[Daniel Kleczyński|Daniel "D.K." Kleczyński]] - muzyka
* [[Bartek Gałązka]] - plansze * [[Bartek Gałązka]] - plansze
 +
 +Na grze Żołna zarobił ok. kilkadziesiąt milionów starych złotych.
==Cheaty== ==Cheaty==

Wersja z dnia 11:23, 5 paź 2014

Grafika:hans_kloss.gif

Spis treści

O grze

- Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu...

Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V-1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...?

Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się...

Rozgrywka

Celem gracza jest spenetrować labirynt korytarzy w poszukiwaniu planów tajnej broni, a na koniec udać się do kwatery głównej i je... podstemplować. W zadaniu przeszkadzają pałętające się pod nogami małe samobieżne czołgi, z którymi kontakt uszczupla stale ubywające zasoby jedzenia i picia, oraz pozamykane drzwi i karabiny uruchamiane fotokomórką. Siły życiowe można uzupełnić znalezioną kawą i mięsnym posiłkiem. Tu i ówdzie można znaleźć również klucze do drzwi i czasowe wyłączniki fotokomórki. Jednak obiekty te są porozmieszczane w sposób, który wymaga od gracza znajomości rozkładu korytarzy i planowania trasy. Gra jest zatem labiryntówką w pełnym tego słowa znaczeniu.

Technikalia

Gra została wydana w 1992 roku przez L.K. Avalon (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu.

Autorem jest Dariusz "De Jet" Żołna i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w Tajemnicach Atari). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury. Był wówczas w klasie maturalnej i grę pisał głównie po nocach.

Grafika powstała za pomocą programów Game Graphics Editor (autorstwa Janusza Pelca) oraz "Jet Font Editor", autorstwa Żołny. Ten pierwszy został wykorzystany do stworzenia grafiki tła i jeżdżących min, ten drugi - do czcionek oraz do stworzenia grafiki planów rakiety V1 (była to ręcznie przeniesiona na komputer ilustracja z książki o II wojnie światowej).

Oprócz Żołny nad grą pracowali:

Na grze Żołna zarobił ok. kilkadziesiąt milionów starych złotych.

Cheaty

Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność (aczkolwiek nie dotyczy to kontaktu z fotokomórką).

Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać.

Linki

Personal tools